این نکات ذهن آگاهی رو حتما امتحان کنید

 

ذهن آگاهی راهیه برای افزودن کمی آرامش و توجه به زندگی مختل شده ما.

مدیتیشن متحرک

بدون تلفن، موسیقی یا هرگونه مزاحمت دیگه ای حداقل ۲۰ دقیقه برای پیاده روی بیرون برید و روی احساسات خودتون و احساسات بدنتون تمرکز کنید و سعی کنید فضایی رو در ذهنتون ایجاد کنید. چه بخواید هدف روزتون رو تعیین کنید یا بخواید فعالیت روزتون رو مرتب و ثبت کنید و یا فقط بخواهید فضای ذهنتون رو کاملاً پاک کنید،زمانی برای انجام این کار بذارید و سپس احساستون رو بررسی کنید.

این-نکات-ذهن-آگاهی-رو-حتما-امتحان-کنید

سم زدایی دیجیتال

بر هیچ کس پوشیده نیست که دور ماندن از دستگاه های دیجیتال در اواخر شب به خواب بهتر کمک میکنه. سعی کنید حداقل دو ساعت قبل از خواب آفلاین باشید. تلفنتون رو در اتاق دیگه ای شارژ کنید، لپ تاپتون رو ببندید، کمی چای بخورید، کشش داشته باشید، مطالعه کنید، با شریک زندگیتون وقت بذارید و فهرستی برای روز بعد تهیه کنید. خلاصه هر کاری به غیر از خیره شدن به یک صفحه انجام بدید.

این-نکات-ذهن-آگاهی-رو-حتما-امتحان-کنید1

بیدار شدن و  انجام یوگا

روز خودتون رو با یوگا شروع کنید. یوگا یه راه عالی برای بیدار کردن آروم بدن و تنظیم ذهن و بدن برای یک روز عالیه.

این-نکات-ذهن-آگاهی-رو-حتما-امتحان-کنید2برنامه ریزی

برنامه ریزی به شما کمک میکنه تا از زمان خودتون به بهترین نحو استفاده کنید. قلم به دست بگیرید و برای یک هفته برنامه بنویسید. خانواده رو در تهیه غذا مشارکت بدید، با دوستانتون قرار ملاقات بذارید، از یه برنامه  آخر هفته لذت ببرید و برنامه کاریتون رو مرتب کنید.

این-نکات-ذهن-آگاهی-رو-حتما-امتحان-کنید3

آشپزی خلاقانه

ممکنه برای تنوع یه دوشنبه رو به غذای بدون گوشت اختصاص بدید و یا فقط از موادی استفاده کنید که قبلاً استفاده نکرده اید. با اینکار خودتون و جوانه های چشاییتون رو شگفت زده خواهید کرد.

این-نکات-ذهن-آگاهی-رو-حتما-امتحان-کنید4

خلوت کردن فضا

ذهن ما در فضاهای مرتب راحت تر آروم میشه و باعث میشه بهره وری و تمرکز ما زیاد بشه. برای نظم دادن به خونه یا محل کارتون وقت بذارید و هر چیزی که باعث هرج و مرج غیر ضروری میشه رو پاک کنید. روزنامه های قدیمی رو بازیافت کنید. اسباب بازی هایی که دیگه مناسب بچه هاتون نیست و از سنشون گذشته رو اهدا کنید.

این-نکات-ذهن-آگاهی-رو-حتما-امتحان-کنید5

موسیقی روحیه بخش

یه پلی لیست از آهنگهایی که شما رو خوشحال میکنه درست کنید و هر زمان که به تقویت انگیزه نیاز داشتید، صداش رو بلند کنید. با موسیقی برقصید یا فقط با پاتون روی میز ضربه بزنید.

دلایلی برای شکرگزاری

لیستی از چیزهایی که در حال حاضر در زندگی شما خوب پیش میره بنویسید، یا چیزهایی که از اونها سپاسگزار هستید، یا افرادی که دوستشون دارید، یا خاطرات مورد علاقه تون. گاهی اوقات فقط نگاه کردن به اون کافیه تا چیزهای بد کم اهمیت تر به نظر برسن.

این-نکات-ذهن-آگاهی-رو-حتما-امتحان-کنید6

از نظر ذهنی افراط کنید

در ذهنتون پیتزا سفارش بدید، دستور پخت کیک و پنیر مادربزرگتون رو درست کنید یا مقدار دسر رو دو برابر کنید. مهم اینه که بارها و بارها از برخی از اغماض های بدون گناه در ذهنتون لذت ببرید. همه اینها بخشی از تعادل تغذیه آگاهانه است.

کشش، فشار، عرق کردن

تمرینات کششی و پر فشار انجام بدید و عرق کنید. این خود یک روش ذهن آگاهی عالیه.

این-نکات-ذهن-آگاهی-رو-حتما-امتحان-کنید7

برای رسیدن به ذهنی آروم و سلامت حتما این تمرینات ذهن آگاهی رو انجام بدید.

منبع: ۸fit 

دیدگاه خود را ثبت کنید

فروشگاه پا به پا راه اندازی شد l ارسال به سراسر ایرانکلیک کن
+ +