نکات ساده ای که میتونه انگیزه تمرینی شما رو زیاد کنه

 

هنگام شروع برنامه تمرینی جدید، همیشه هیجان و انگیزه وجود داره. تصور رسیدن به اهداف آسونه. اما آیا تا به حال متوجه شده اید که این احساس زودگذره؟ هفته ها میگذره و متوجه میشید که احساس انرژی بیشتری میکنید، بهتر میخوابید و لباس ها تو بدنتون بهتر به نظر میرسن. با این حال، زندگی همچنان شلوغه و تناسب اندام و تمرین ها باعث ایجاد اضطراب بیشتر میشن براتون. به خودتون میگید بهتر نیست یک، دو، سه و یا حتی چهار روز تمرین رو کنار بذارید. شما قبلاً اونقدر پیشرفت کرده اید و فکر نمیکنید که کنار گذاشتن تمرینات برای چند روز ضرری داشته باشه. اما این داستان ادامه پبدا میکنه تا زمانی که تبدیل به چند هفته خارج شدن از مسیر تمرینیتون میشه.

وقتی به اولین هدف برنامه تناسب انداممون میرسیم معمولا انگیزه اولیه مون رو از دست میدیم و این دلیل بزرگیه برای بسیاری از ما که به طور مداوم تمریناتمون رو متوقف میکنیم. میزان انگیزه همیشه یکسان نیست و این چیزیه که در طول مسیر نیاز به پرورش داره و این ترفندهای ساده میتونن به افزایش انگیزه تمرینیمون کمک کنن و ما رو در مسیر نگه دارن تا بتونیم از سفرمون لذت ببریم.

نکات-ساده ای-که-میتونه-انگیزه-تمرینی-شما-رو-زیاد-کنه2

چرا پیدا کردن انگیزه تمرینی به ما کمک میکنه تا در مسیرمون باقی بمونیم؟

انگیزه چیزیه که باعث میشه اهداف عالی در دسترس قرار بگیرن. انگیزه چیزیه که شما رو صبح زود از رختخواب بلند میکنه و از اینکه یه روز دیگه نزدیک به شروع شدنه، هیجان زده میشید. میزان انگیزش شما اونقدر با رفتارهای شما در ارتباطه که میتونه باعث افزایش یادگیری، عملکرد، خلاقیت، رشد مطلوب و سلامت روانتون بشه.
مطالعات حتی نشون داده ان که پیدا کردن انگیزه ذاتی در انجام و استمرار ورزش مهمتر از پاداشه. چرا؟ وقتی تمرین کردن براتون جالب و رضایت بخشه، انگیزه ذاتی برای تمرین پیدا میکنید. به عبارت دیگه، شما از این نوع عرق کردن لذت می برید و وقتی چیزی براتون لذت بخش باشه  مراکز لذت رو در مغز شما روشن میکنن. وقتی ذهن شما از یک عادت انتظار این واکنش رو داره، انگیزه طبیعی تری برای ادامه اون احساس می کنید.

نکات-ساده ای-که-میتونه-انگیزه-تمرینی-شما-رو-زیاد-کنه3

دلایل رایجی که باعث از بین رفتن انگیزه ما میشن

شما همیشه توانایی بدست آوزدن انگیزه رو دارید. اما بعضی روزها بدست آوردن اون راحت تر از روزهای دیگه میشه. در روزهایی که احساس میکنید “فقط نمیتونید”، نگاهی به چیزهای دیگه ای که در جهان شما و در ذهن شما اتفاق میفته بندازین. افکار ما واقعیت ما رو میسازن و اونها قدرت ایجاد انگیزه رو دارن. ما داستان هایی درباره سختی تمرین، توانایی ما در انجام اون و شک در مورد رسیدن به اهدافمون ایجاد میکنیم. این افکار تعهدتون رو برای رسیدن به اهدافتون کم میکنه. اما ما قدرت تغییر اونها رو داریم!

۷ ترفند ساده برای افزایش انگیزه تمرین

۱. لیستی از همه نتایج مثبت تهیه کنید

ذهن ما نسبت به موارد منفی تعصب داره. اگه بخواید همه افکار منفی روزانه تون رو بنویسید تعجب خواهید کرد. جایگزینی این افکار با تفکرات مثبت، شما رو از روی نیمکت بلند میکنه و مجبورتون میکنه تا تمرینات تناسب اندام مورد علاقه تون رو انجام  بدید. تغییر گفتگوی درونیتون رو با نوشتن تمام نتایج مثبت تمرین شروع کنید. فقط به اونها فکر نکنید، تنها داشتن یک لیست بصری به مغز شما نشانه های قوی تری برای بلند شدن و حرکت میده.

نکات-ساده ای-که-میتونه-انگیزه-تمرینی-شما-رو-زیاد-کنه4

۲. با خودتون مهربونتر باشید

همه ما روزهایی داریم که احساس می کنیم خودمون رو دوست نداریم. برخلاف تصور رایج، با ضرب و شتم خودتون به خاطر نداشتن انگیزه ورزشی، نمیتونید ورزش کنید. صحبت کردن زیبا با خودتون مثل رفتار با بهترین دوستتون، اعتماد بین بخش آگاه و ناخودآگاه ذهنتون رو تقویت میکنه و به شما این فضا رو میده تا آرامش بیشتری داشته باشید و از تمرین بعدیتون هیجان زده بشید.

نکات-ساده ای-که-میتونه-انگیزه-تمرینی-شما-رو-زیاد-کنه5
۳. بیرون برید تا ذهنتون رو آزاد کنید

اگه احساس خستگی یا خمودگی میکنید، گاهی کمی هوای تازه تنها چیزیه که نیاز داریم تا انگیزه مون رو بدست بیاریم. بیرون رفتن و دیدن محیط اطراف میتونه به شما انرژی بیشتری بده. حتی بهتره کمی پیاده روی سریع انجام بدید که برای پمپاژ خون و آماده شدن برای بقیه روز عالیه.

نکات-ساده ای-که-میتونه-انگیزه-تمرینی-شما-رو-زیاد-کنه7

۴. با قانون ۱۰ دقیقه ای زندگی کنید

به خودتون بگید که فقط ۱۰ دقیقه ورزش میکنید. بسیاری از مردم وقتی حرکت میکنن متوجه میشن که نمیخوان متوقف بشن. مثل اینه که بدنتون فقط به یادآوری کمی از احساس خوب تمرین کردن نیاز داره.

نکات-ساده ای-که-میتونه-انگیزه-تمرینی-شما-رو-زیاد-کنه1

۵. در مورد آینده تون فکر کنید

اگه تمرین کنید در آینده چه احساسی خواهید داشت؟ اگه تمرین نکنید چه احساسی خواهید داشت؟ تفکر در مورد نتیجه نهایی میتونه به شما انگیزه بده تا به اهداف تناسب اندامتون پایبند باشید. بسیاری از ورزشکاران از تجسم آینده برای تقویت انگیزشون استفاده میکنن و ذهنیت خوبی برای اجرا پیدا میکنن. میتونید با استفاده از همین تاکتیک تصور کنید که بعد از عرق کردن چقدر احساس شگفت انگیزی خواهید داشت.

نکات-ساده ای-که-میتونه-انگیزه-تمرینی-شما-رو-زیاد-کنه8

۶. خودتون رو هیدراته و سیر نگه دارید

هیچ چیز به اندازه گرسنگی یا کم آبی انگیزتون رو از بین نمیبره. مطمین بشید که یک بطری آب در طول روز همراهتون دارید.  بنابراین هیدراته بمونید و وعده های غذایی منظم و متعادل بخورید تا موتورتون روشن بمونه.

نکات-ساده ای-که-میتونه-انگیزه-تمرینی-شما-رو-زیاد-کنه9

۷. موفقیتهاتون هر چند کوچیک رو جشن بگیرید!

هر بار که یک لحظه برای تجلیل از موفقیتتون صرف میکنید، احساس شادی رو به مغزتون می فرستید و اون رو به خاطر میارید. هرچی بیشتر مغز رو با تأییدات مثبت برای انجام یک کار تغذیه کنید، بیشتر به شما انگیزه میده تا دوباره اون کار رو انجام بدید.

نکات-ساده ای-که-میتونه-انگیزه-تمرینی-شما-رو-زیاد-کنه

حتما ترفندها و نکات بالا رو بکار بگیرید تا بتونید انگیزتون رو برای انجام تمرینات ورزشی در طی سالیان حفظ کنید.

منبع: fitonapp
 

دیدگاه خود را ثبت کنید

فروشگاه پا به پا راه اندازی شد l ارسال به سراسر ایرانکلیک کن
+ +