به نظرتون غذا خوردن قبل از خواب بده؟

اگر این سوال رو از اکثر افراد بپرسیم، اولین جوابی که میدن احتمالا این هست: بله خوردن قبل از خواب باعث میشه غذا در معده بمونه و این باعث چاقی میشه. اما تحقیقات جدید نشون داده که شاید جواب این سوال به همین سادگی هم که خیلی از افراد فکر می کنن نباشه. به عبارت دیگه خوردن قبل از خواب اونقدرها هم که ما فکر می کنیم مضر نیست و می تونه فوایدی هم برامون داشته باشه.

😅خیلی از مردم فکر می کنن که خوردن غذا قبل از خواب بده، این طرز فکر میتونه از این باور که غذا خوردن قبل از خواب چاق کننده است بیاد.
🤓اما بعضی شواهد نشون میده که وعده قبل از خواب موجب کاهش وزن هم میشه. حالا شاید بگین این اصلا امکان نداره! اما قراره در ادامه به این موضوع اشاره کنیم که چجوری غذا خوردن قبل از خواب هم میتونه برای ما کمک کننده باشه.

😎💪غذا خوردن قبل خواب میتونه برامون مفید باشه، اینجا میخوایم به چند تا از اونا اشاره کنیم:

  1. بهتر شدن خواب: تجربه نشون داده که وقتی مقدار کمی غذا می خوریم، خواب بهتری رو تجربه می کنیم.
  2. ثابت نگه داشتن قند خون: برای خیلی از افراد این میتونه گزینه خیلی خوبی باشه.
  3. تغذیه بهتره عضلات و ریکاوری بهتر بدن: تغذیه و ریکاوری بدن با هم ارتباط مستقیم دارن و هرچه تغذیه بهتره باشه، ریکاوری عضلات بدن بهتر انجام میشه.
  4. افزایش کارکرد معده و روده ها در نتیجه کالری سوزی بیشتر بدن و کمک به چربی سوزی. ✋ حواستون باشه منظورمون خوردن هله هوله نیست و بهتره وعده قبل خوابتون پر کالری و سنگین هم نباشه😉
غذا خوردن قبل خواب میتونه برامون مفید باشه و کمک به تناسب اندام کنه

غذا خوردن قبل خواب میتونه برامون مفید باشه و کمک به تناسب اندام کنه

🥗🍗 وعده مناسب قبل خواب میتونه ترکیبی از کربوهیدارت، پروتیین و چربی های مفید باشه (میوه، لبنیات، آجیل)

🔺افرادی که رفلاکس معده دارند، بهتره سه ساعت قبل از خواب چیزی نخورن، این افراد حتی باید از غذا های تحریک کننده پرهیز کنن چون باعث بدتر شدنشون میشه.

📚منبع: https://www.healthline.com

دیدگاه خود را ثبت کنید

فروشگاه پا به پا راه اندازی شد l ارسال به سراسر ایرانکلیک کن
+ +