راهنمای شروع یک برنامه تناسب اندام خانگی

 

روزهایی که تمرین در خارج از خونه تنها کار ممکن بود گذشت. حالا راحت تر از همیشه میتونید بدون خارج شدن از خونه به تناسب اندام برسید. بنابراین، چه تازه سفر تناسب اندام تون رو شروع کرده باشید و چه اخیراً از خونه کار تناسب اندامتون رو شروع کرده اید، ما در مورد اینکه چطور می تونیم روال روزمره تناسب اندام در خونه رو به حداکثر برسونیم، نکاتی ارایه داده ایم! این راهنمای جامع برای شروع یه روال تناسب اندام در منزل، همه چیز رو مشخص کرده تا بتونید از خونه به اهداف تناسب اندامتون برسید.

راهنمای-شروع-یک-برنامه-تناسب-اندام-خانگی

فواید تناسب اندام خانگی

تمرینات خانگی نه تنها این توانایی رو دارن که به اندازه تمرینات بدنسازی باشگاه موثر باشن، بلکه دارای مزایایی هستن که فراتر از سلامتی و تناسب اندام شماست. تمرینات خانگی به این موارد کمک میکنن:

صرفه جویی در زمان

دیگه نیازی به انتظار برای هرگونه ماشین، راه رفتن در پارکینگ های بسته و یا رانندگی به داخل و خارج از سالن ورزشی نیست. با تمرینات خانگی در وقتتون صرفه جویی خواهید کرد و حتی راحت تر می تونید تمرینات رو در برنامه شلوغ خودتون قرار بدید.

راهنمای-شروع-یک-برنامه-تناسب-اندام-خانگی

صرفه جویی در زمان

پس انداز پول

قطعاً با داشتن برنامه تناسب اندام خانگی احتیاجی به عضویت در یه باشگاه ورزشی گرون قیمت ندارید. تمرینات در منزل باعث میشن که رسیدن به تناسب اندامتون بدون نیاز به صرف هزینه راحت تر باشه.

راهنمای-شروع-یک-برنامه-تناسب-اندام-خانگی

پس انداز پول

جای دادن تمرینات در یه برنامه شلوغ

تمرینات خانگی نه تنها به صرفه جویی در وقت کمک میکنن، بلکه چون می تونید هر زمان بخواهید اون رو انجام بدید، برای برنامه های شلوغ ایده آل هستن.

راهنمای-شروع-یک-برنامه-تناسب-اندام-خانگی

جای دادن تمرینات در یه برنامه شلوغ

حفظ حریم شخصی

اگه با فعالیت در محیط های عمومی احساس ناامنی میکنید، تمرینات خانگی میتونه این امکان رو برای شما فراهم کنه.

داشتن تنوع

بخاطر داشتن تنوع در برنامه هیچگاه خسته نمیشید و به فلات برخورد نمی کنید.

راهنمای-شروع-یک-برنامه-تناسب-اندام-خانگی

تنوع ورزشی

راهنمای گام به گام شروع روزمره تناسب اندام در منزل

۱: فضای تمرین مشخصی رو آماده کنید

این یه مرحله ساده است. جایی رو در خونه پیدا کنید که تمریناتتون رو در اونجا انجام بدید. این اتاق میتونه نشیمن شما باشه یا یه سالن ورزشی خصوصی در منزل، فضای تمرینتون رو از آن خودتون کنید. وسایلتون رو مرتب کنید، یک مت پیدا کنید که شما رو خوشحال کنه و فضا رو جذاب و الهام بخش کنه تا از حضور در اون هیجان زده بشید.

راهنمای- شروع- یک- برنامه- تناسب- اندام- خانگی

فضای تمرینی مشخص

۲: اهداف تناسب اندامتون رو تعیین کنید و منبع الهامتون رو پیدا کنید

چرا می خواهید تمرین کنید؟ آیا برای لاغر شدنه؟ احساس قدرت بیشتری می کنید؟ با بچه هاتون همراه میشید؟ سلامتیتون رو بهبود می بخشید؟ استرس و اضطراب رو کاهش میدید؟ دلیل های شما هرچی باشه، اونها رو بنویسید و در جایی قابل مشاهده نگه دارید.
سپس، برخی از اهداف رو ایجاد کنید و اونها رو هوشمند (خاص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و به موقع) کنید. هدف شما این نیست که “لاغر بشید”، هدف شما اینه که “هفته ای نیم کیلو چربی بدنتون رو کاهش بدید”. سپس همون مفهوم رو در مورد “چگونگی” اون اعمال کنید. چگونه به اهدافتون خواهید رسید؟ به عنوان مثال، من هفته ای سه روز و هفته ای X دقیقه کاردیو تمرین میکنم.

۳: تمریناتتون رو برنامه ریزی کنید

بر اساس اهداف تمرینی تون و برنامه CDC، صد و پنجاه (۱۵۰) دقیقه فعالیت با شدت متوسط ​​یا ۷۵ دقیقه فعالیت هوازی شدید و حداقل دو جلسه تمرین قدرتی در هفته توصیه میشه. مهمه که در برنامتون به طور خاص موارد زیر گنجونده بشه:
• چه روزهایی تمرین خواهید کرد.
• هر روز چه تمریناتی انجام خواهید داد.
• در چه ساعتی از روز تمرین خواهید کرد.
نشون دادن چگونگی رسیدن به اهدافتون با یه برنامه، اولین قدم برای رسیدن به اهدافتونه.

راهنمای- شروع- یک- برنامه- تناسب- اندام- خانگی

برنامه ریزی تمرینات

۴: متعهد بمونید

انگیزه یه احساس فوق العاده سرگرم کننده است. شما احساس می کنید شکست ناپذیر هستید و هیچ چیز نمی تونه مانع شما بشه. اما شرایطی پیش میاد که شما یه خواب شبانه سخت دارید، یک مسئله شخصی پیش میاد، یا یه روز سخت در محل کار دارید و انگیزه شما به ظاهر از بین میره. به همین دلیل بسیار مهمه که به اهدافتون متعهد باشید. انگیزه زودگذره اما تعهد شما برای تلاش در جهت رسیدن به اهدافتون انتخابیه که هر روز شما بر اون تسلط کامل دارید.

۵: پیشرفت و اهدافتون رو پیگیری کنید

دونستن اینکه برنامه شما در حال انجامه، بهترین راه برای نگه داشتن برنامه و متهعد موندن به اونه. با این حال، گاهی اوقات دشواره که متوجه پیشرفت بشید اگه به اون توجه نکنید. هدف شخصی شما از تناسب اندام هرچی باشه، راهی برای نگهداری داده های قابل اندازه گیری در مورد اون پیدا کنید و دستیابی به اهدافتون رو پیگیری کنید.

روال تناسب اندام خانگیتون رو بصورت رایگان و بدون تجهیزات شروع کنید

اگه فکر می کنید بدون هیچ وسیله ای نمیتونید در خانه به تناسب اندام برسید، ما خبر خوبی برای شما داریم! با ترکیب صحیح تمرینات و متعهد بودن به تمرینات، وزن بدن شما میتونه یکی از بهترین تجهیزات ورزشی برای عضله سازی، چربی سوزی و احساس سلامتی شما باشه.

 

منبع: fitonapp

 

دیدگاه خود را ثبت کنید

فروشگاه پا به پا راه اندازی شد l ارسال به سراسر ایرانکلیک کن
+ +