تمرینات بیش از حد و نتایج آن

 

اگه شما هم به تازگی یک هدف جدید تناسب اندام و سلامتی پیدا کردید و خیلی مشتاق و با انگیزه هستید که از پس اون بربیایید. حتما دلتون میخواد خودتون رو تحت فشار قرار بدید تا هرچه سریعتر به هدفتون برسید، بنابراین هر روز تا جاییکه توان دارید تمرین میکنید. اما باید بدونید که تمرین بیش از حد، خودش یک مسئله جدیه.

تمرین بیش از حد به طور جدی می تونه سرعتتون رو برای  رسیدن به اهداف تناسب اندام کاهش بده. تمرین بیش از حد، خودش رو به شکل های مختلف نشون میده، از اندام خسته و دردناک گرفته تا خستگی و از دست دادن انگیزه. به نظر میرسه همه اینها نشانه های بارز تمرین بیش از حده. با این حال، علائم زیاد دیگه ای وجود داره که به شما هشدار میده تا کمی سرعتتون رو کم کنید.

تمرین-بیش-از حد

تمرین بیش از حد

کیفیت پایین خواب، بی خوابی یا تغییر الگوهای خواب

بدن شما هنگام ورزش تحت استرسه و هورمون های مختلف استرس رو آزاد می کنه. هنگام تمرین بیش از حد، این هورمون ها بیش از حد تولید میشن. بدن شما برای کمک به ترمیم بدن و دفع هورمون های استرس به خواب نیاز داره. ترشح بیش از حد هورمون های استرس توانایی بدن رو برای خوابیدن کم میکنه.

تمرین-بیش-از حد

بی خوابی

کاهش عملکرد بدن

شما در حال پیشرفت جلسات تمرینیتون هستین، اما نتایج رو نمی بینید و به نظر میرسه که به عقب میرید؟ کم شدن سرعت، چابکی، قدرت و استقامت همه نشانه های تمرین بیش از حد باشه.

تمرین-بیش-از حد

کاهش عملکرد

خستگی

وقتی اعضای بدنتون به مدت سه روز یا بیشتر احساس سنگینی یا درد می کنه میتونه بدلیل خستگی ناشی از تمرینات بیش از حد باشه.

تمرین-بیش-از حد

خستگی

نوسانات خلقی

اغلب سطح تمرکز به طور محسوسی کم میشه و منجر به تحریک و تغییرات خلقی میشه. بدن شما هنگام ورزش هورمون های مختلفی تولید میکنه و اینها به دوره های استراحت نیاز دارن تا دوباره به حالت طبیعی برگردن. تمرین بیش از حد، توانایی بدن برای پاک کردن این هورمون ها از بدن رو کم میکنه و میتونه منجر به عدم تعادل و نوسانات خلقی بشه.

تمرین-بیش-از حد

نوسانات خلقی

کم شدن اشتها

عدم تعادل هورمون ها اغلب می تونه اشتها رو تحت تأثیر قرار بده. در زمانیکه بدن شما برای ترمیم به سوخت نیاز داره، سیستم بدنتون  کار نمیکنه و این رو به شما اعلان نمیکنه. این حالت میتونه به دلیل عدم تعادل هورمون های تولید شده باشه.

تمرین-بیش-از حد

کم شدن اشتها

آسیب و صدمه

این امر بدیهی به نظر می رسه اما هر چند وقت یکبار که به خودتون فشار میارید و دردهای کوچیک رو تجربه میکنید، این بدن شماست که سعی داره به شما بگه که عقب برید و کمی بهش استراحت بدید!

تمرین-بیش-از حد

آسیب و صدمه

پایین اومدن سوخت و انرژی بدن

این نشونه تمرین بیش از حد نیست بلکه یکی از دلایل رایج  اونه. به زبان ساده، شما بدنتون رو به اندازه کافی یا نوع صحیح سوخت رسانی نمیکنین و این منجر به عملکرد کم در حین تمرین میشه.

پس، به یاد داشته باشید که سخت تمرین کنید، اما منطقی تمرین کنید. هفته های ورزش خودتون رو برنامه ریزی کنید و روزهای استراحت رو برای نتایج بهتر و سریعتر در نظر بگیرید.

منبع: everyoneactive

دیدگاه خود را ثبت کنید

فروشگاه پا به پا راه اندازی شد l ارسال به سراسر ایرانکلیک کن
+ +