چطور می توان در دوره پریود ورزش کرد حتی وقتی واقعاً نمی خواید و حوصلشو ندارین

 

در دوره پریود اغلب بی حال و خسته هستیم و حوصله هیچ کاری رو نداریم، چه برسه به اینکه بخوایم ورزش کنیم. اما از قدرت ورزش در دوره پریود غافل نشین. زیرا که ترشح اندورفین ها هنگام ورزش دارای خاصیت تسکین دهنده درد و ایجاد لذت هستن. ورزش همچنین باعث کاهش التهاب، بهبود جریان خون و افزایش انرژیتون میشه. حالا حتما براتون سوال پیش اومده که چه نوع ورزشی بهتره که انجام بدین؟ در این مقاله به چند نکته در مورد ورزش کردن در این دوره اشاره شده:

 

چطور-می-توان-در-دوره-پریود-ورزش-کرد

ورزش کردن در دوران پریود

۱. ورزش هایی رو که از قبل دوست دارین انجام بدین

در این دوره، زمان تمرینات کراس فیت یا سایر تمرینات ناشناخته با شدت بالا نیست. تمریناتی رو انجام بدین که از قبل برای روی شما تاثیر داشته و براتون مفید بوده.  تمریناتی مثل یوگا، پیاده روی، وزنه برداری و غیره.

۲. روی مزایا تمرکز کنین

چه چیزی مانع ورزش کردن میشه؟ مسلما سخت ترین قسمت شروع است. وقتی پیاده روی رو شروع میکنین احتمالا درد دارین اما روی احساس خوب بعد از پیاده روی تمرکز کنین. به خودتون فشار بیارین و تا حداقل ۵ دقیقه وقت بذارین. اگه از اون متنفر شدید می تونین دیگه ورزش نکنین.

۳. محصول بهداشتی مناسبی انتخاب کنین

بدیهیه که اگه  میخواین شنا کنین نمیتونین از پد استفاده کنین و تامپون گزینه مناسب تری برای این ورزشه. پس برای ورزش، محصول بهداشتی مناسبی مانند کاپ قاعدگی، تامپون یا موارد دیگه رو در نظر بگیرین. با محصولات مختلف آزمایش کنین و ببینین چه چیزی برای شما بهتره.

۴. به خودتون سخت نگیرین

دوره پریود فرصتی برای تأمل، آرامش و استراحته. اما من شما رو تشویق نمی کنم که به محدودیت های جسمی بدنتون توجه کنین بلکه شما رو تشویق میکنم که حرکت کنین. پس به خودتون سخت نگیرین چرا که گردش در محل زندگیتون، یوگای ملایم و هر چیزی که شما رو به تحرک وا داره ورزشه. زیرا هر چیزی که شما را به حرکت وا می داره، خونتون جریان پیدا میکنه و اندورفین آزاد میشه.

۵. به بدنتون گوش بدین

هر دوره متفاوته. ممکنه یه ماه بدون گرفتگی عضله باشین و انرژی یک ابرقهرمان رو داشته باشین اما ماه آینده حتی انرژی پیاده روی در اطراف بلوکتون رو هم نداشته باشین. اجازه ندین شخص دیگه ای تجربه یا احساسات شما رو درباره بدن یا دوره پریود به شما القا کنه. تنها به بدنتون گوش بدین و تمریناتی رو انجام بدین که توان انجامشون رو در اون ماه دارین.

 

با انجام نکات بالا حتما دوره پربودی بهتر، راحت تر و کم درد تری رو تجربه خواهید کرد.

 

منبع: healthline

دیدگاه خود را ثبت کنید

فروشگاه پا به پا راه اندازی شد l ارسال به سراسر ایرانکلیک کن
+ +