چطور مدت زمان خواب عمیق رو افزایش بدیم؟

 

آیا شما هم جز اون دسنه از افرادی هستین که شب ها به اندازه کافی می خوابین اما هنوز احساس خستگی می کنین؟ برای رسیدن به راه حل توصیه می کنیم تا موارد ذکر شده در این مقاله رو بخونین و به کار بگیرین.

برخلاف خواب سبک، خواب عمیق وظیفه ترمیم بدن، تجدید سلول ها و احیای سیستم ایمنی بدن رو بر عهده داره. خواب عمیق باید تقریباً ۱۰ تا ۲۰ درصد از کل استراحت شبانه رو تشکیل بده. اولین چرخه خواب عمیق شما بین ۴۵ تا ۹۰ دقیقه طول میکشه و چرخه های بعدی کوتاه تر میشه.

چگونه-خواب-عمیق-داشته-باشیم

خواب عمیق

برای افزایش زمان خواب عمیق سعی کنین موارد زیر رو انجام بدین:

 

۱. رژیم کم کربوهیدرات باعث افزایش زمان خواب عمیق میشه.

۲. نویزهایی مانند امواج روی ساحل یا صدای برگ درختان در باد رو هنگام خواب گوش بدین چراکه باعث افزایش زمان خواب عمیق میشه.

۳. هیپنوتیزم از طریق گوش دادن به  صداهای تقویت کننده خواب.

۴. ورزش کردن حدود ۳۰ دقیقه در روز و ۵ روز درهفته. سعی کنین در این کار زیاده روی نکنین، چراکه فعالیت بدنی زیاد می تونه منجر به مشکلات خواب و حتی بی خوابی بشه.

۵. به فیلم های ASMR گوش بدین. آیا نام ASMR رو شنیدین؟ یه مطالعه در سال ۲۰۱۵ ASMR  رو اینچنین تعریف کرده: ” افراد پاسخ خودمختار (احساس سوزن سوزن شدن و احساس ایستایی در سراسر پوست سر و پشت گردن) محرک های خاص صوتی و بصری رو تجربه میکنن. همچنین گزارش شده که این احساس با احساس آرامش و آسایش همراهه.

امیدواریم با به کار بستن راه کارهای بالا به خواب عمیقی که آرزوشو دارین برسین.

منبع: sleepscore

دیدگاه خود را ثبت کنید

فروشگاه پا به پا راه اندازی شد l ارسال به سراسر ایرانکلیک کن
+ +