چطور خواب بهتری داشته باشیم

آیا شما با وجود ۷ تا ۸ ساعت خوابیدن در شب، هنوز احساس بدن درد و خستگی می کنید؟ این ممکنه به این معنی باشه که خواب عمیقی ندارید. خواب عمیق مرحله ای از خوابه که وظیفه احیا و ترمیم بدن، دوباره شارژ کردن سلول ها و احیای سیستم ایمنی بدن رو به عهده داره. بنابراین مهمه که به اندازه کافی خواب عمیق داشته باشیم تا هر روز بهترین احساسمون رو داشته باشیم.

چطور-خواب-بهتری-داشته-باشیم

خواب عمیق

می تونید برخی از این ایده ها رو امتحان کنید تا ببینید آیا به بهتر شدن کیفیت خوابتون کمک می کنه یا نه؟

۱.در زمان مناسب به میزان مناسب ورزش کنید

متخصصان  ۵ روز در هفته ورزش و حدود سی دقیقه رو توصیه می کنن. هر روز فعالیتی رو که بیشترین لذت رو براتون به همراه داره انتخاب کنید و به مدت ​​۳۰ دقیقه امتحان کنید. حتی میتونید فعالیت های بدنی متوسط ​​مانند راه رفتن با سگ، آهسته دویدن سبک و یا یوگا رو امتحان کنید. ورزش می تونه به صرف انرژی و طولانی شدن خواب عمیق کمک کنه، اما به خاطر داشته باشید که ورزش شدید نزدیک به زمان خواب، میتونه در خواب کافی تداخل ایجاد کنه. فعالیت بدنی در صبح می تونه به شما کمک کنه تا بیدار و پرانرژی بشید و روزتون رو با احساس خوبی شروع کنید. زمان دیگه ای که برای بسیاری از افراد مفیده، اواخر بعد از ظهره تا استرس روز رو از بین ببرید. این کار رو حداقل ۳ ساعت قبل از خواب انجام بدید تا وقت کافی برای سرد شدن و آرامش قبل از خواب داشته باشید. وقتی به اندازه کافی بخوابید، انرژی بیشتری خواهید داشت! احساس انرژی به معنای اینه که میتونید کارهای بیشتری انجام بدید، از جمله فعالیت بدنی بیشتر، که به شما کمک میکنه تا خواب عمیق بیشتری داشته باشید.

چطور-خواب-بهتری-داشته-باشیم

فعالیت بدنی

۲.قبل از خواب خودتون رو گرم کنید

اختصاص دادن زمانی قبل از خواب برای گرم کردن بدن می تونه شما رو برای یه خواب شبانه خوب آماده کنه و در واقع می تونه به شما کمک کنه تا سریعتر بخوابید و خواب عمیقی رو تجربه کنید!. شب رو در حمام گرم، وان آبگرم یا سونا سپری کنید. برای بهترین نتیجه، توصیه می کنیم یه حمام طولانی با دمای ۹۵ درجه فارنهایت (۳۵ درجه سانتیگراد) یا بالاتر انجام بدید که حداقل ۴۵ دقیقه قبل از خواب به پایان برسه.

 

 

چطور-خواب-بهتری-داشته-باشیم

دوش آبگرم

۳.مراقب کافئین باشید

تعجب آور نیست که مصرف کافئین می تونه عواقب منفی برای خوابتون داشته باشه. کافئین میتونه تا ۶ ساعت در بدن باقی بمونه و احتمالاً هم مدت زمان خواب و هم مدت زمان خواب عمیق رو کم میکنه. بنابراین، باید حداقل ۶ ساعت قبل از خواب هرگونه مصرف کافئین رو متوقف کنید تا بهترین شانس رو برای یه خواب سالم داشته باشید.

چطور-خواب-بهتری-داشته-باشیم

کافئین

۴. امواج صورتی رو امتحان کنید

محققان پزشکی Northwestern دریافتند که خوابیدن با صدای صورتی به عنوان صدای ثابت در پس زمینه میتونه خواب آرام و عمیقی ایجاد میکنه. دستگاه های صوتی عالی ای وجود دارن که دارای انواع مختلفی از صدا هستن، از جمله صدای صورتی.

چطور-خواب-بهتری-داشته-باشیم

صدای صورتی

۵. هیپنوتیزم قبل از خواب

مطالعه ای از دانشگاه فریبورگ سوئیس نشون داد، شرکت کنندگان یک تحقیق که به صدای ضبط شده صوتی خواب آور گوش می کردند در مقایسه با کسانی که به صدا گوش نمیدادند زمان بیشتری رو در خواب عمیق سپری کردند. اگه میخواین این روش رو امتحان کنید، منابع صوتی رایگان و پولی زیادی در دسترسه. یکی از موارد مورد علاقه تون رو پیدا کنید و سعی کنید قبل از خواب به اون گوش کنید. قبل از اینکه بخوابید یا از تایمر خاموش کردن استفاده کنید یا خودتون اون رو خاموش کنید. به این ترتیب صداها پس از به خواب رفتن خواب شما رو مختل نمی کنن.

 

چطور-خواب-بهتری-داشته-باشیم

هیپنوتیزم

ممکنه یکی از موارد بالا یا همه این پیشنهادات برای شما مفید باشه. پس اونها رو امتحان کنید تا ببینید کدومش برای شما مفیده و اثربخشی بیشتری داره. به خاطر داشته باشید که خواب افراد با هم متفاوته.

 

منبع: sleepscore

دیدگاه خود را ثبت کنید

فروشگاه پا به پا راه اندازی شد l ارسال به سراسر ایرانکلیک کن
+ +