چطور از سلولیت خلاص بشیم؟

 

شما احتمالاً روی این پست کلیک کرده اید چراکه به دنبال نکاتی در مورد چگونگی خلاص شدن از سلولیت بوده اید. اول از همه این رو بدونین که بدن شما دشمن شما نیست. بسیاری از افراد هر بار که به آینه نگاه میکنن تنها نقایص خودشون رو می بینن. مطمئناً همیشه جای تغییر وجود داره پس هیچوقت نباید خودتون رو به خاطر فرم بدنیتون سرزنش کنین. تغییرات سالم و پایداری وجود داره که می تونین در رژیم غذایی و سبک زندگیتون ایجاد کنین که در شکل ظاهری و احساسی شما منعکس بشه.

تمام درمان های جادویی با قیمت بالا که قراره یه شبه شما رو از شر سلولیت خلاص کنن، چیزی جز دروغ نیستن. خبر خوب اینکه: روش هایی برای کاهش ظاهر سلولیت وجود داره مثل: تغذیه، غلتک فومی و مهم تر از همه انگیزه تناسب اندام شما.

چطور-از-سلولیت-خلاص-بشیم؟ 

سلولیت

سلولیت چیه؟

اول از همه، سلولیت یه بیماری نیست. این اصطلاح بافت چربی زیر پوست شما رو توصیف می کنه که معمولاً در ران ها و باسن وجود داره. زنان بیش از مردان تحت تأثیر سلولیت قرار می گیرن، زیرا توزیع چربی، عضله و بافت همبند متفاوته. سلولهای چربی و فیبرهای کلاژن در ساختاری شبیه شبکه در بافت زیرپوستی مرد بهم می پیوندن. این الیاف در زنان موازیه و باعث میشه بافت پایدار نباشه. بنابراین، سلولهای چربی می تونن با عبور از بین فیبرهای کلاژن، در سطح ظاهر بشن. با این حال، مردان همچنین می تونن علائم سلولیت را هنگام کمبود آندروژن (هورمون های جنسی مردانه) نشون بدن.

چطور-از-سلولیت-خلاص-بشیم؟ 

سلولیت

دلایل سلولیت

چند دلیل وجود داره که بعضی از اونها بیشتر تحت تأثیر بافت همبند ضعیف قرار می گیرن:

• استعداد ژنتیکی

این توده های زیر پوست شما ارثی هستن. اگه مادر شما با بافت پیوندی ضعیف دست و پنجه نرم می کنه، به احتمال زیاد شما هم به سلولیت مبتلا خواهید شد.

• هورمون ها

بخصوص قبل از پریود در پوست خود احساس ناراحتی می کنین؟ این ممکنه به دلیل تغییر در تعادل هورمون های شما باشه. به علاوه، آیا می دونین قرص های جلوگیری از بارداری هم می تونن باعث ایجاد سلولیت در ران ها و باسن بشن؟

• سبک زندگی ناسالم

الکل، سیگار و استرس، همگی اثرات منفی روی بدن شما دارن. انتخاب های غذایی ناسالم به سلولیت کمک میکنن، زیرا چربی اضافی بدن اغلب در مناطقی مانند ران شما رسوب می کنه.

چطور-از-سلولیت-خلاص-بشیم؟ 

سلولیت

نکات تغذیه ای برای از بین بردن سلولیت

یه رژیم غذایی سالم و متعادل فقط یک روش عالی برای از بین بردن چند کیلو وزن اضافه نیست بلکه به شما انرژی بیشتری می ده تا کاری رو انجام بدید که به نفع ذهن و بدن شماست. سلولهای چربی بزرگ رگهای خونی شما رو محدود می کنن. در نتیجه، جریان خون در کل بدن شما مختل میشه، متابولیسم شما کند میشه و تخلیه لنفاوی مختل میشه. این به نوبه خود باعث میشه پوست شما از خاصیت ارتجاعی و سلولیت کمتری برخوردار بشه. خوب، پس چکار کنیم؟ سوخت و ساز بدنتون رو تقویت کنید! به فست فودها و همچنین غذاهای چرب، الکل و شکر نه بگویید.

چند نکته رژیمی برای از بین بردن سلولیت

۱. مایعات زیاد

در طول روز مایعات کافی مانند آب یا چای شیرین نشده بنوشید (چای سبز یا چای گزنه رو امتحان کنید). این به بدن شما کمک می کنه مواد مغذی حیاتی رو به سلولهای خود منتقل کرده و مواد زائد رو از بین ببره.

چطور-از-سلولیت-خلاص-بشیم؟

مایعات

۲. تغذیه کم سدیم

آیا می دونید غذاهای غنی از نمک منجر به احتباس مایعات در بافت بدن می شه؟ این به ظاهر سلولیت کمک می کنه.

چطور-از-سلولیت-خلاص-بشیم؟۳. غذاهای غنی از پتاسیم

به دنبال غذاهایی مانند زردآلو، موز، سیب زمینی، زنجبیل و کنگر باشید. آنها یه چیز مشترک دارن: حاوی مقدار زیادی پتاسیم هستن. این ماده معدنی مهم به انتقال اکسیژن و مواد مغذی به سلولهای شما کمک میکنه. علاوه بر این، پتاسیم همچنین باعث ترشح مواد زائد از بدن شما در هنگام ترمیم و تجدید سلول ها میشه. همچنین آجیل هایی که دارای ویتامین E بالایی هستن برای پوست شما مناسب هستن. اما، به خاطر داشته باشید که آجیل ها حاوی مقدار زیادی چربی هستن. پس روزی یک مشت کافیه.

چطور-از-سلولیت-خلاص-بشیم؟
۴. ویتامین C

فلفل دلمه ای و کیوی هر دو سرشار از ویتامین C هستن که باعث تولید کلاژن در بدن شما میشه. کلاژن مسئول صافی و یکنواختی پوست هست.

چطور-از-سلولیت-خلاص-بشیم؟

 

نکات ورزشی برای داشتن یه بدن یکنواخت و بدون سلولیت

یک نکته اساسی اینه که به معنای واقعی کلمه فعال بشید. اگه واقعاً می خواین که وزن خودتون رو کاهش بدین و یا بدن خودتون رو یکنواخت کنین و همچنین از شر سلولیت خلاص بشین، باید تحرک داشته باشین. عضلات باسن و رانتون رو تقویت کنین تا سلولهای چربی در این مناطق کوچیک بشن و بافت پیوندی شما سفت بشه.

چطور-از-سلولیت-خلاص-بشیم؟

تمرینات ورزشی

اسکات، لانج یا تمریناتHIIT  همه باعث تقویت پاها و اساساً کل بدن میشن. به علاوه، این تمرینات متابولیسم شما رو تقویت می کنن. اگه به دنبال کار همزمان چندین گروه عضلانی هستین، تمرین با وزنه هم خیلی موثره. اگه اولویت شما سوزوندن کالریه، آموزش تاباتا، دویدن با فواصل، تمرینات روی استپ یا طناب زدن رو امتحان کنید!

مطمئن باشید که با رعایت نکات بالا از شر سلولیت خلاص میشین و به نتیجه دلخواهتون که همون پوست صاف و یکدست و بدون سلولیته میرسید 🙂

منبع: runtastic

دیدگاه خود را ثبت کنید

فروشگاه پا به پا راه اندازی شد l ارسال به سراسر ایرانکلیک کن
+ +