😫دیدین وقتی تو تمرین فشار میارین یا روز اول باشگاتونه یا توی خونه ورزش کردین، فرداش احساس درد زیادی تو بدنتون دارید؟

خیلی از افرادی که به تازگی تمریناتشون رو در منزل یا باشگاه شروع می کنن، روز بعد از تمرین به شدت احساس درد می کنن و حتی بعضی مواقع تکون دادن خودشون براشون سخت میشه. این اتفاق برای خیلی از افراد در هر سنی میفته که عوامل زیادی در این موضوع دخیل هستن.

البته این موضوع برای افراد حرفه ای که برای مدتی تمرین نمی کنن و مجددا تمرین رو شروع می کنن نیز میفته که احساس بدن درد خواهند کرد.

🧐چرا اینجوری میشه؟

🤓☝️عضلات شما برای پیشرفت نیاز به فشار داره، از طرفی زمانی که فشار میارین، فیبرهای عضلانی شما دچار پارگی های میکروسکپی میشه، در نتیجه بدنتون برای بازسازی از عوامل ضد التهابی و ترمیمی استفاده میکنه که باعث التهاب و احساس درد در محل و موضع تحت فشار میشه.

برای همین این درد ها غیر طبیعی نیست و نباید بترسین که نکنه آسیب دیدگی دارم. البته اگر درد غیر متعارف دارید حتما باید به پرشک مراجعه کنید ولی اگر درد بدنی هست احتمالا به خاطر همین موضوع هست که در بالا اشاره شد.

😅به این حالت DOMS یا کوفتگی عضلانی تاخیری میگین. که معمولا دردش از هشت ساعت بعد از تمرین شروع میشه و تا سه الى پنج روز به صورت نمودار سینوسی زیاد و از بین میره😊‌. خلاصه که بالاخره این درد هم از بین میره و نیازی نیست نگرانش باشید. فقط باید برای اینکه این درد زودتر خوب شه و از شرش خلاص شید یک سری نکات رو رعایت کنید که در ادامه اشاره می کنیم.

🤗چطور دردتون رو کمتر کنین؟

راهى نیست که صد درصد کوفتگی تاخیریتون درمان شه ولی این کارا خیلی به بهبودتون کمک میکنه

۱- استراحت

۲- سرما درمانى با یخ

۳- ماساژ خیلى نرم و آروم (ماساژ سوئدى و ریلکسى)

ماساژ خیلى نرم و آروم (ماساژ سوئدى و ریلکسى) تا حد زیادی به بهبود بدن درد شما کمک می کنه

ماساژ خیلى نرم و آروم (ماساژ سوئدى و ریلکسى) تا حد زیادی به بهبود بدن درد شما کمک می کنه

منبع: http://menshealth.com

دیدگاه خود را ثبت کنید

فروشگاه پا به پا راه اندازی شد l ارسال به سراسر ایرانکلیک کن
+ +