نکاتی برای کاهش استرس و تقویت سیستم ایمنی

 

جالبه بدونید که سطح استرس و عملکرد ایمنی بدن به هم وابسته اند، یعنی شما می تونید با رعایت یک نکته در جهت بهبود هر دو اینها قدم بردارید 🙂  مطالعات نشون میدن که استرس می تونه سیستم ایمنی بدن رو ضعیف کنه. خوشبختانه، علم تایید میکنه که اگه سطح استرس رو کاهش بدید، میتونید سیستم ایمنی بدن رو تقویت کنید. در زیر به نکاتی جهت کاهش استرس و تقویت سیستم ایمنی اشاره شده:

نکاتی برای کاهش استرس و تقویت سیستم ایمنی

۱. در معرض نور خورشید قرار بگیرید

ساده ترین و کم هزینه ترین راه برای کاهش استرس استفاده از منابع موجود زمینه. مطالعات نشون میدن که نور خورشید به تولید ویتامین D کمک میکنه که تصور میشه به تقویت سیستم ایمنی کمک میکنه. علاوه بر این، گرمای خورشید بسیار آرامش بخشه.

نکات- سلامتی-و-سیستم ایمنی

درمعرض نور خورشید

۲. مراقبه، ذهن آگاهی و خواب کافی
بخش زیادی از حمایت از سیستم ایمنی شامل کم کردن استرسه. خوشبختانه، انجام مراقبه در روز بسیار آسونه. علاوه بر این، خواب برای انجام عملکردهای روزمره بدن بسیار مهمه. و طبق نظریات علمی بدون خواب آرام و ثابت، استرس افزایش پیدا میکنه و سیستم ایمنی بدن ضعیف میشه.

نکات- سلامتی-و-سیستم ایمنی

مراقبه و ذهن آگاهی

۳. غذاهای غنی از مواد مغذی
آیا میدونید بین اونچه میخورید و روحیه شما ارتباط مستقیمی وجود داره؟ مطالعات نشون میدن که خوردن غذاهای غنی از مواد مغذی به کاهش میزان افسردگی و استرس کمک میکنه. کاملا منطقیه، چون بدن برای بهبود و تقویت خودش به مواد مغذی نیاز داره!

نکات- سلامتی-و-سیستم ایمنی

مواد مغذی

۴. ورزش منظم
بر طبق یک مطالعه علمی در سال ۲۰۱۹ ورزش منظم میتونه سیستم ایمنی رو تقویت کنه و همه افرادی که به طور منظم ورزش میکنن، می دونن که ورزش به میزان زیادی به کاهش استرس کمک میکنه.

نکات- سلامتی-و-سیستم ایمنی

ورزش منظم

۵. شستشوی مرتب دست ها
شما از دستان خود برای لمس تقریباً همه چیز استفاده می کنید، به این معنی که آنها در واقع دستگاه های پخش کننده میکروب هستند. شستن مکرر دست می تونه به سلامتی شما کمک کنه! به طور مرتب در طول روز دست هاتون رو بشویید و به نقاطی مانند کف دست، پشت دست، بین انگشتان و زیر ناخن هاتون ضربه بزنید.

نکات- سلامتی-و-سیستم ایمنی

شستشوی منظم دست

۶. سلامت روده رو تقویت کنید
میدونستین که بخش بزرگی از سیستم ایمنی بدن شما در روده زندگی می کنه؟ این باکتری ها به تنظیم عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک می کنن، این بدان معناست که سالم نگه داشتن روده می تونه به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کنه.

نکات- سلامتی-و-سیستم ایمنی

سلامت روده ها

۷. مصرف قهوه و نوشیدنی های شیرین رو کم کنید
علم نشون میده که مقدار زیاد کافئین میتونه سطح استرس رو افزایش بده، مطالعات نشون میدن که شکر هم در بالا بردن سطح استرس عملکرد یکسانی داره.

نکات- سلامتی-و-سیستم ایمنی

کاهش مصرف قهوه

۸. رژیم کم اطلاعاتی رو دنبال کنید
این روزها ما همیشه جلوی یک صفحه هستیم. اضافه بار مداوم اطلاعات از نور، رنگ ها، زیرنویس ها و تبلیغاتی که سعی در جلب توجه ما دارن، میتونه استرس بیش از آنچه رو که تصور می کنیم، ایجاد کنه.

نکات-سلامت-و-ایمنی

رژیم کم اطلاعاتی

۹. بیشتر لذت ببرید!
خنده بهترین داروست و این جمله شوخی نیست! مطالعات نشون میدن که خندیدن هم می تونه سطح استرس رو کاهش بده و هم عملکرد سیستم ایمنی بدن رو بهبود ببخشه.

نکات- سلامتی-و-سیستم ایمنی

خنده

با رعایت نکات بالا میتونیم امیدوار باشیم به داشتن استرس کمتر و سطح ایمنی بالاتر 🙂

منبع:  fitonapp

دیدگاه خود را ثبت کنید

فروشگاه پا به پا راه اندازی شد l ارسال به سراسر ایرانکلیک کن
+ +