رازهای مادر شاد و سالم

 

بین مراقبت از بچه ها، اداره خونه و تلاش برای انجام اهداف حرفه ای، مادر سالم بودن یه کار غیرممکن به نظر می رسه. اما حتی شلوغ ترین مادر هم میتونه به سبک زندگی سالم برسه به شرطی که طرز فکر و رویکرد صحیحی داشته باشه.

۱.برای خودتون وقت بذارین

یه پدر و مادر شاد و سالم یه قانون طلایی دارن: هر روز برای خودشون وقت میذارن. حداقل ۱۵ دقیقه در روز فقط برای خودتون وقت بذارین و در طول این ۱۵ دقیقه کاری رو که دوست دارین انجام بدین. این اصلا خودخواهانه نیست و این وقت میتونه یه وان گرم و سریع و آرامش بخش، یه تمرین با شدت بالا برای شارژ مجدد انرژیتون، یه پیاده روی سریع در بیرون از خونه یا یه مراقبه کوتاه مدت باشه. هر چیزی که باعث بشه احساس خوبی داشته باشین! زیرا وقتی از خودتون مراقبت می کنین انرژی بیشتری برای دادن به عزیزانتون دارین.

راز-های-مادر-شاد-بودن

مادر سالم و شاد

۲. با همراهی دیگران به اهدافتون برسین

وقتی کمی کمک میگیرین همه چیز راحت تر پیش میره، بنابراین عزیزانتون رو برای رسیدن به اهداف سلامتیتون همراه کنید! شما می تونین تمریناتتون رو به یه کار خانوادگی تبدیل کنین، به خصوص وقتی تمرینات رو در اتاق نشیمنتون انجام میدین اینکار خیلی راحت تره. اگه بچه خیلی کوچولویی دارین می تونین به دنبال کلاس های آموزشی “مادر و کودک” باشین و با والدین دیگه اونجا آشنا بشین و با همراهی اونها و به اشتراک گذاشتن تجربیاتتون به اهدافتون برسین.

۳. به خودتون سخت نگیرین

اگه یه روز تمرین صبحتون رو از دست  دادین ناراحت نشین و به خودتون سخت نگیرین. ثابت قدم بمونین و به اهدافتون ادامه بدین، عادت های سالم ایجاد کنین تا به سبک زندگی مورد نظر خودتون و خانواده تون برسین. مطمئناً نیاز به صبر و فداکاری زیادی داره.

۴. هدف داشته باشین و از قبل برنامه ریزی کنین

سعی کنین در یه تقویم خانوادگی مشترک تمرینات و وعده های غذایی رو مشخص کنین. اگه تصمیم بگیرین که چه زمانی قراره تمرین کنین و یا روز یکشنبه چه چیزی بخورین کارها سریعتر پیش میره و راحت تر به اهدافتون میرسین.

۵. وعده های غذاییتون رو از قبل آماده کنین

اگه میخواین غذای سالم بخورین، آماده سازی غذا از قبل میتونه کارتون رو راحت تر کنه. بنابراین سعی کنین بجای پختن یه وعده در یه نوبت، از هر بار پخت و پز به عنوان فرصتی برای آماده سازی برای بقیه هفته استفاده کنین. دستورالعمل خودتون رو دو برابر یا چهار برابر کنین تا ناهار  و یا شام دو روز بعد رو داشته باشین.

راه-هایی-برای-مادر-شاد-و-سالم-بودن

وعده غذایی سالم

۶. در منزل تمریناتتون رو انجام بدین

تمرینات HIIT بهترین روش برای بهبود ترکیب بدنیه که می تونین داخل خونه و با حداقل تجهیزات یا بدون تجهیزات انجام بدین!

مادر-شاد-و-سالم

تمرینات خانگی

۷. راه خودتون رو برین

هیچ رویکرد کاملی برای داشتن یه زندگی سالم وجود نداره پس راهی رو که برای شما و خانواده تون مناسبه پیدا کنین تا عادت های سالمتون رو حفظ کنین. شاید این راه به معنای تمرین صبحگاهی هر روزه باشه و یا شایدم فقط به معنای اضافه کردن میوه و سبزیجات تازه بیشتر به وعده های غذاییتون باشه. یا شاید به این معنا باشه که هر شب به اندازه کافی بخوابین تا به اندازه کافی احساس آرامش کنین و بتونین روز بعد رو تحمل کنین.

 

بعد از خوندن این مقاله سعی کنین با تعیین اهداف قابل دستیابی شروع کنین، سپس اونها رو به عادت تبدیل کنین چراکه اینکار باعث میشه تا ازحالت استرس خارج بشین و به یه مادر شاد و سالم تبدیل بشین.

 

منبع: ۸fit

دیدگاه خود را ثبت کنید

فروشگاه پا به پا راه اندازی شد l ارسال به سراسر ایرانکلیک کن
+ +