به تازگی میخواهید وارد باشگاه بشید؟ در اینجا ۵ نکته برای مبتدیان وجود داره

 

ورود به باشگاه برای اولین بار صرف نظر از سن یا توانایی شما میتونه تجربه ای دلهره آور باشه. اما نگران نباشید در این مقاله نکات مهمی در مورد بهترین شروع ارایه شده.

به-تازگی-میخواهید-وارد-باشگاه-بشید؟-در-اینجا-5-نکته-برای-مبتدیان-وجود-داره۱. از دیگران تقلید نکنید

سایر ورزشکاران ممکنه تمرینات خاصی رو انجام بدن که برای اونها و مناسب وضعیت اونها تجویز شده  و برای شخص دیگه ای مناسب نیست. همه افراد منحصر به فرد هستن و اونچه برای یه نفر جواب میده ممکنه برای شخص دیگه ای مناسب نباشه. همچنین ممکنه بسیاری از افراد تمرینات رو با فرم و تکنیک بد انجام بدن که ممکنه خطر آسیب دیدگی رو زیاد کنه. بنابراین همیشه در صورت عدم اطمینان از یک متخصص مشورت بگیرید.

۲. به تدریج حجم تمرینات رو زیاد کنید

وقتی انگیزه دارید و همه چیز جدیده میتونید به راحتی پنج روز در هفته تمرین کنید. اما اینکار بیشتر اوقات منجر به آسیب میشه. دوبار در هفته شروع کنید و به تدریج پیشرفت کنید. رفتن از هیچ به همه چیز توصیه نمیشه و در طول زمان هم پایدار نیست.

به-تازگی-میخواهید-وارد-باشگاه-بشید؟-در-اینجا-5-نکته-برای-مبتدیان-وجود-داره

۳. با اونچه میتونه برای شما مفید باشه منعطف باشید

اگه تابحال هیچ کلاسی رو امتحان نکرده اید، به کلاس مبتدی یا با شدت کمتر برید. اگه هرگز برنامه ای رو دنبال نکرده اید یک نفر رو پیدا کنید تا براتون برنامه ای بنویسه. به این ترتیب میتونید هفته تون رو برنامه ریزی کنید. اگه نمیتونید به کلاس برید، برنامه ای داشته باشید تا اون رو دنبال کنید و اگه روزی به کمی انگیزه اضافه نیاز داشتید، کلاسی رو امتحان کنید که فکر میکنید برای شما مناسبه.

۴. از خدمات دیگه ای که باشگاه ممکنه ارائه بده آگاه باشید

ممکنه در حال حاضر به فیزیوتراپی یا مرکز آرامش احتیاج نداشته باشید، اما ممکنه در آینده از اینها به عنوان دلیلی برای درمان خودتون و حضور منظم در باشگاه استفاده کنید.

۵. فعالیتهایی رو پیدا کنید که از اونها لذت می برید

بهترین برنامه آموزشی برنامه ایه که به اون پایبند باشید، “برنامه کامل” وجود نداره. با این حساب، نگران کاری که دیگران انجام میدن نباشید بلکه فعالیتها و تمریناتی رو که از اونها لذت میبرید رو پیدا کنید تا به شما در لذت بردن از این تجربه کمک کنه.

به-تازگی-میخواهید-وارد-باشگاه-بشید؟-در-اینجا-5-نکته-برای-مبتدیان-وجود-داره

امیدواریم نکات بالا برای شمایی که به تازگی میحواهید باشگاه رفتن یا یه برنامه ورزشی رو شروع کنید مفید واقع بشه.

منبع: nuffieldhealth

 

 

دیدگاه خود را ثبت کنید

فروشگاه پا به پا راه اندازی شد l ارسال به سراسر ایرانکلیک کن
+ +