اگر فرصت تمرین کردن ندارین، حتما این کارها رو امتحان کنید

 

اگر شما هم جزو اون دسته از کسانی هستید که هر هفته به خودتون قول میدید که از هفته آینده اهداف تمرینیتون رو برآورده کنید، اما یهو درگیر طوفانی از مهلت های تعیین شده، لیست کارها، مراقبت از کودکان و یا برنامه های اجتماعی میشید و قبل از اینکه متوجه بشید آخر هفته شده و شما هیچ تمرینی انجام ندادید، حتما برای حفظ سلامتی و تناسب اندامتون این ۷ نکته رو دنبال کنید.

۱. تمرینات رو در جلسات کوتاه برگزار کنید

مطالعات نشان میدن انفجارهای کوتاه مدت ورزشی می تونن به اندازه جلسات طولانی موثر باشن، به شرطی که ۳۰ دقیقه از وقت کل روزتون رو بهش اختصاص بدین. این به این معناست که فقط با انجام سه جلسه ده دقیقه ای (صبح، ظهر و عصر) میتونید در بالاترین سطح تناسب اندامتون بمونید و از مزایای سلامتی ورزش بهره مند بشید. اگه میخواید یک درجه هم بالاتر برید حداقل در یکی از این جلسات، تمرینات HIIT رو انجان بدین تا کالری سوزی بیشتری داشته باشین و عضلاتتون رو سریعتر بسازید.

برنامه-شلوغ-کاری

۲. از شب قبل آماده بشید

تجسم متناسب بودن و داشتن احساس شگفت انگیز بودن، اولین قدم برای پایبندی به هدفه. با این حال، اقدام به ورزش هم به همون اندازه مهمه. شب قبل خودتون رو برای موفقیت آماده کنید. ۱۰ دقیقه وقت بگذارید تا لباس  و کفش تمرینتون رو آماده کنید، بطری آبتون رو پر کنید، وعده های غذایی قبل و بعد از تمرینتون رو آماده کنید و تصمیم بگیرید که روز بعد چه ورزشی انجام بدید.

۳. تمرینتون رو مثل یه جلسه کاری برنامه ریزی کنید

با تعیین زمانهای مشخص در تقویمتون، بهانه کمتری برای ورزش نکردن باقی میذارین. ممکنه روزهایی نتونید طبق برنامه جلو برید ولی شما رو متعهد تر میکنه.

برنامه-شلوغ-کاری-و-فرصت-کم

۴. به خودتون پاداش بدید

فکر می کنید تمرین کردن سرگرم کننده ست؟ پس از تمرین حتما بیشتر سرگرم میشین اگه برای خودتون پاداش تعیین کنین! این پاداش میتونه یه وعده غذایی، میان وعده غذایی سالم و جالب، یه شلوار تمرینی جدید و یا حتی لباس مجلسی باشه.

۵. فقط ۳۰ دقیقه زودتر بیدار بشین

اگه واقعاً فرصتی برای تمرین ندارید،۳۰ دقیقه زودتر بیدار بشین. تمرینات صبحگاهی نه تنها یه روش عالی و انرژی زا برای شروع روز شماست، بلکه بعدازظهر و عصر شما رو آزاد می کنه تا بتونید اونها رو با چیزای دیگه ای که باعث شادی و آرامش شما میشه پر کنید.

برنامه-شلوغ-کاری-و-فرصت-کم

۶. همزمان با کارهاتون تحرک داشته باشین

یه ترفند کوچک اینه که، هر زمان که می تونید روی پاهاتون بایستید. از طریق تلفن؟ راه برو و صحبت کن و یا چند حرکت اسکات بزن. موقع سر کار رفتن همیشه دورتر پارک کنید و در صورت امکان از پله ها استفاده کنید.

برنامه-شلوغ-کاری-و-فرصت-کم

۷. به خودتون سخت نگیرید

ممکنه گاهی اوقات بیش از حد مشغول کار بشید و نتونید یک یا دو روز طبق برنامتون پیش برید. تو این مواقع خودتون رو سرزنش نکنید. خودتون رو ببخشید، حرکت کنید و شکرگزار باشید که قادر به حرکت در روز بعد هستید!

 

این ۷ نکته رو رعایت کنین تا دیگه بهانه ای برای ورزش نکردن نداشته باشین 🙂

منبع: fitonapp

 

 

دیدگاه خود را ثبت کنید

فروشگاه پا به پا راه اندازی شد l ارسال به سراسر ایرانکلیک کن
+ +