آیا مصرف میان وعده به کاهش وزن کمک میکنه یا نه؟

 

آیا برای شما هم همیشه سوال بوده که میان وعده برای کاهش وزن خوبه یا بد؟َ

میان وعده ها میتونن دوست و دشمن استراتژی کاهش وزن باشن. میان وعده ها بر اساس عواملی مانند توده بدن، میزان کالری مورد نیاز، نوع میان وعده هایی که انتخاب می کنید، میزان قند خون، میزان ساعات بین وعده ها و زمان غذا خوردن، بر افراد تأثیر متفاوتی بذارن.

برخی از افراد این کار رو با ذکاوت انجام میدن تا اهداف تناسب اندامشون رو پیش ببرن. اما برخی افراد این کار رو بدون آگاهی انجام میدن و در نتیجه کالری اضافه میگیرن و اشتهاشون خراب میشه.

آیا-میان-وعده-به-کاهش-وزن-کمک-میکنه؟

میان وعده و کاهش وزن

هرتصمیمی که میگیرید، فقط مطمئن بشید که میان وعده های شما مناسب شما هستن: میان وعده ها می تونن برای کسی که سعی در کاهش وزن داره مفید باشن. با تمرکز بر یک نوع میان وعده مناسب، زمان خوردن اون و دفعات خوردن،  اون رو در یک استراتژی کاهش وزن قرار بدین.
اگه میخواین درصد چربی بدنتون رو کاهش بدین، میان وعده ها می تونن راهی موثر برای مبارزه با گرسنگی و خستگی ای باشن که ممکنه با تغییر در رژیم غذایی همراه باشه. اما مهمه که میان وعده های کم کالری مانند میوه ها و سبزیجات رو مصرف کنین و ترجیحاً در فاصله بین ناهار و شام استفاده بشه. در واقع میان وعده میتونه از پرخوری جلوگیری کنه. بسیاری از افراد هفت، هشت ساعت بین ناهار و شام چیزی نمیخورن و یهو در وعده غذایی آخر روز طغیان می کنن. یک میان وعده معقول در بعد از ظهر میتونه به شما کمک کنه تا با یک شام بزرگ رژیم غذاییتون رو بهم نریزین.

آیا-میان-وعده-به-کاهش-وزن-کمک-میکنه؟

میان وعده میتونه مفید باشه

میان وعده میتونه مفید باشه اگه به جای یه فنجون پودینگ یا یه مشت پاستیل سعی کنین یه میان وعده با شاخص گلیسمی پایین، پروتئین و کربوهیدرات که بتونه قند خونتون رو متعادل کنه بخورین. آجیل یه مثال خوبه اما انواع توت ها، هویج، ماست یونانی و حتی یک تخم مرغ می تونه شما رو در مسیر درست قرار بده. آزمایش میان وعده های مختلف و توجه به احساستون بعد از خوردن اون میان وعده می تونه به شما کمک کنه تا متوجه بشین برای جلوگیری از علائم ناخوشایند به چه چیزهایی نیاز دارین. حتما لازمه بین وعده های غذایی زمانی رو برای استراحت و ترمیم در نظر بگیرین چرا که هضم در واقع به انرژی زیادی نیاز داره. استراحت دادن به دستگاه گوارش به شما امکان میده تا بدن شما سم زدایی سلولی معروف به اتوفاژی رو انجام بده.

آیا-میان-وعده-به-کاهش-وزن-کمک-میکنه؟

میان وعده های مناسب خودتون رو پیدا کنین

خطر واقعی میان وعده زمانیه که بدون فکر مصرف بشه. توجه نکردن به اونچه می خورین، مقدار خوردن و دفعات خوردن. عوامل دیگه ای مثل سطح استرس و حالات عاطفی نیز علاوه بر وعده های غذایی ناکافی، میتونن بر رفتار میان وعده ای شما تأثیر بذارن. یک میان وعده با کیفیت بالا و حدود ۳۰۰-۲۰۰ کیلوکالری رو امتحان کنین. همیشه میزان کالری برچسب تغذیه رو بخونین.

غذاهایی مانند چیپس، آب نبات، کیک و بستنی بسیار خوشمزه هستن اما می تونن منجر به افزایش انسولین بشن. میان وعده های غذایی کامل با قند کم، چربی های سالم، پروتئین و حدود پنج گرم فیبر رو انتخاب کنین. آجیل، آووکادو با نان با فیبر بالا، هوموس یا یک اسموتی غنی از پروتئین رو امتحان کنین.

آیا-میان-وعده-به-کاهش-وزن-کمک-میکنه؟
توجه کنین که هر میان وعده چه مدت شما رو سیر نگه میداره. آیا بعد از یک ساعت دوباره گرسنه اید؟ آیا اون میان وعده راضی کننده بوده؟ آیا در آخر یک شام سبکتر خوردین؟ توجه به احساسی که بعد از میان وعده دارین، عامل اصلی کار کردن میان وعده هاست.

منبع:fitonapp

دیدگاه خود را ثبت کنید

فروشگاه پا به پا راه اندازی شد l ارسال به سراسر ایرانکلیک کن
+ +