دلایلی که ممکنه همیشه احساس خستگی کنین و راهکارهای رفع آن

 

اخیراً یه شکایت مشترک در شبکه های اجتماعی اینه که “چرا من همیشه اینقدر خسته ام ؟!” اگه شما هم این احساس خستگی رو تجربه کردین پس ادامه مقاله رو بخونین تا با هفت موردی که ممکنه باعث کاهش سطح انرژیتون بشه شما رو آشنا کنیم.

۱: استرس

استرس موردیه که اخیراً همه ما با اون روبرو بوده ایم. بنابراین، اگه از خودتون میپرسین؟ “چرا من اینقدر بیش از حد معمول خسته ام؟” ببینین میزان استرستون به چه میزانه؟

دلایلی-که-ممکنه-همیشه-احساس-خستگی-کنین

استرس

راه حل:

محدودیت های مشخصی رو درمورد زمانی که صرف صفحه نمایش و مشاهده اخبار میکنین تعیین کنین. همچنین اگه احساس می کنین زمان شخصیتون خیلی کمه از نه گفتن به دعوت های دورهمی نترسین چراکه مراقبت از خود و آرامشتون هم به همون اندازه مهمه.

۲. دریافت نکردن مواد غذایی مورد نیاز

وقتی بدن مواد مغذی مورد نیازش رو دریافت نمیکنه مثل اینه که سعی کنیم با ماشین بدون سوخت کار کنیم.

راه حل:

بهترین راه حل اینه که از قبل وعده غذاییتون رو برنامه ریزی کنین چون این کار باعث میشه با دقت و فرصت بیشتری مواد غذایی مورد نیازتون رو تو وعده های غذاییتون جا بدین.

مواد-غذایی-مورد-نیاز-و-احساس-خستگی

مواد غذایی مورد نیاز بدن

۳. برنامه خواب نامنظم

یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از خستگی اینه که به برنامه خوابتون نگاهی دقیق تر بیندازین. چون نداشتن خواب کافی می تونه در تمام طول روز احساس ضعف و خستگی در شما ایجاد کنه.

راه حل:

•شب هنگام بجای چرخیدن در شبکه های اجتماعی با یه نور کم کتاب بخونین.
• اتاق خوابتون رو خنک و تاریک نگه دارین.
• تا جاییکه ممکنه سر ساعت مشخصی بخوابین.
• از مصرف کافئین و الکل قبل از خواب خودداری کنین.
• برای آرامش ذهن و بدنتون هر شب قبل از خواب یه کشش آروم داشته باشین.

دلیلی-که-ممکنه-همیشه-احساس-خستگی-کنین-و-راهکارهای-رفع-آن

خواب نامنظم و ناکافی

۴. ورزش کردن بیش از حد

همونطور که نشستن بیش از حد در تمام طول روز می تونه عامل مهمی در علت خستگی باشه. تمرینات بیش از حد و بدون استراحت هم میتونه عامل دیگه ای برای خستگی مفرط باشه.

راه حل:

یک یا دو روز استراحت رو در هفته مشخص کنین. بدن شما برای ترمیم و بازسازی به زمان نیاز داره، بنابراین روزهای استراحت و ریکاوری رو جدی بگیرین.

دلایلی-که-ممکنه-همیشه-احساس-خستگی-کنین-و-راهکار-رفع

ورزش بیش از حد

۵. کم تحرکی بیش از حد

تمام روز نشستن شما رو خسته و فرسوده می کنه. یه زندگی کم تحرک برای سلامتی مناسب نیست و فعالیت بیشتر در طول روز یه روش اصلی مقابله با خستگیه و به شما احساس انرژی بیشتری میده.

راه حل:

فعالیت بیشتر در طول روز به این معنی نیست که باید شغلتون رو تغییر بدین. فقط عادت کنین که مرتب در حالت ایستاده باشین، تماس هاتون رو در حال راه رفتن انجام بدین و هر زمان که می تونین بلند شین و حرکت کنین. همه اینها می تونه به یه تغییر عمده در سطح انرژیتون منجر بشه!

کم-تحرکی-یکی-از-دلایل-خستگی

کم تحرکی

۶. مصرف بیش از حد کافئین

ما می دونیم که کافئین می تونه انرژی زا باشه اما ممکنه چرخه خواب و بیداری ما رو مختل کنه، به خصوص اگه در اواخر روز مصرف بشه.

راه حل:

ما نمیگیم که کلا قهوه رو کنار بذارین اما سعی کنین مصرف اون رو مثلا با کوچیک کردن فنجوناتون کمتر کنین.

دلیلی-که-ممکنه-همیشه-احساس-خستگی-کنین

مصرف بیش از حد کافئین

۷. شما به اندازه کافی نور طبیعی نمی گیرین

بدن ما طوری ساخته شده که در طبیعت بیرون باشه، اما برای بسیاری از ما صفحه نمایش لپ تاپ در تعطیلات ساحلی ممکنه تنها طبیعتی باشه که به طور منظم می بینیم. قرار نگرفتن در معرض نور طبیعی خورشید به استرس و افزایش وزن منجر میشه و ممکنه در میزان خواب و انرژیمون اثر بذاره.

راه حل:

یکی از ارزان ترین و طبیعی ترین راه ها قرار گرفتن در معرض نور طبیعیه! پرده هاتون رو کنار بزنین و اگه می تونین بیرون از خونه کار کنین و سعی کنین روزانه پیاده روی داشته باشین.

دلایل-احساس-خستگی

 نور طبیعی

 

پس برای مبارزه با خستگی همیشه به بدنتون گوش بدین! وقتی احساس خستگی می کنین، بدنتون سعی میکنه چیزی بهتون بگه. اگه با رعایت موارد بالا خستگیتون برطرف نشد حتما با یه پزشک متخصص مشورت کنین.

منبع: fitonapp

دیدگاه خود را ثبت کنید

فروشگاه پا به پا راه اندازی شد l ارسال به سراسر ایرانکلیک کن
+ +