🤔🍗🥚چرا باید بعد از هر جلسه تمرینی یک وعده کوچیک غذایی داشته باشیم؟ ‌

💪بعد از هر تمرین بدن شما تلاش میکنه که دخایر گلیکوژن (یکی از منابع انرژی در عضلات) و پروتیین عضلات رو بازسازی کنه. در واقع این موضوع به نوع تمرین شاید ربط زیادی نداشته باشه و صرفا به دلیل تحرک و تلاشی که در چربی سوزی و عضله سازی انجام میدهید این موضوع صورت می گیره. به همین دلیل خوردن مواد غذایی دارای کربوهیدرات و پروتئین دار بعد از هر تمرین باعث افزایش سرعت ریکاوری و بازسازی عضلات میشه. بازسازی عضلات می تونه کمک زیادی به شما بکنه تا پیشرفت ورزشتون تا حد زیادی افزایش پیدا کنه و در زمان کوتاه تری به آنچه می خواهید برسید. برای همین توصیه می کنیم که درست بعد از تمرین یک مخلوطی ازکربوهیدارت و پروتئین مصرف کنیم تا اینجوری مانع تخریب عضلات بشیم.

اهمیت وعده غذایی بعد از تمرین

توصیه می کنیم که درست بعد از تمرین یک مخلوطی ازکربوهیدارت و پروتئین مصرف کنیم تا اینجوری مانع تخریب عضلات بشیم.

این اشتباه است که خیلی می گویند بعد از ورزش نباید چیزی مصرف کرد چون کالری آن به سرعت جذب می شه چرا که بدن شما نیاز داره به مصرف مواد غذایی کربوهیدرات دار و پروتئین دار، در غیر این صورت شما دارید به بدنتون آسیب جدی وارد می کنید و روند پیشرفت بدنی شما تا حد زیادی کند میشه.‌

😋وعده های مناسب برای بعد از تمرین:‌

-🍏ماست + میوه‌
-🍌🥛اسموتی انبه + موز و شیر‌
-🍪گرانولا بار

برای مثال: ماست + میوه‌ یا اسموتی انبه + موز و شیر‌ و یا گرانولا بار

🔺این جمله رو هم همیشه یادتون باشه، “پنجاه درصد تمرین – پنجاه درصد ریکاوری😌
☝️پنجاه درصد دوم (قسمت ریکاوری) از اولی مهمتره، چرا که اگر بدنتون درست بازسازی نکنه احتمال آسیب بالا میره، و اینجوری از قسمت اول، که تمرینات ورزشیه، عقب میوفتین.‌ پس حتما به این نکته توجه کنید که خوردن وعده ی غذایی کوچک بعد از تمرین رو اصلا فراموش نکنید و حتما توی برنامتون قرار بدید تا نتیجه بهتری از ورزشتون بگیرید.

منبع: http://www.eatingwell.com

دیدگاه خود را ثبت کنید

فروشگاه پا به پا راه اندازی شد l ارسال به سراسر ایرانکلیک کن
+ +