🤔🥃بنظرتون مصرف الکل برای‌ ورزشکاران بده؟

😜البته بعضی ها هم میگن ورزش برای الکل بده، خوب هر کسی یه نظری داره!
🤓مصرف مشروبات الکلی حتی به مقدار خیلی کم هم مضر هست و تاثیرات منفی زیادی میتونه روتون بذاره.‌اما چرا اینطوریه؟‌

مصرف مشروبات الکلی و تخریب عضلات در ورزشکاران

در واقع الکل هیچ ارزش غذایی نداره و در عوض به ازای هر گرم، هفت کالری داره

🙂بیاین یه نگاه کلی به عوارض و تاثیرات نوشیدن الکل بندازیم:

😨کاهش سوخت و ساز بدن و افزایش چربی:

در واقع الکل هیچ ارزش غذایی نداره و در عوض به ازای هر گرم، هفت کالری داره (نسبت به نوع مشروبات الکلی این میزان تغییر میکنه) نکته دیگه ای که مطرح هست، مصرف مشروبات الکلی باعث کاهش سوخت و ساز و چربی سوزی بدن میشه. (به علت اختلال در چرخه کربس) از اونجا که چرخه کربس به درستی کار نمی کنه، چربی ها نمی‌تونند شکسته بشن. به طور خلاصه، بدن شما به سختی برای هضم و متابولیسم الکل تلاش میکنه و این موضوع باعث توقف سوزوندن چربی میشه.

😵تخریب عضلات (عضله سوزی):

الکل باعث کاهش بیست درصدی سنتر پروتیین در بدن میشه، این اتفاق به دلایل زیادی بوجود میاد، از جمله این دلایل میشه به دی هایدریت شدن (کم آبی) سلول عضلات اشاره کردن، زمانی که سلول عضلات آب کمتری در خودش نگه داره، عضلاتتون به سختی میتونه رشد کنه. دلیل دومی که چرا الکل می تونه به شدت به رشد عضلانی آسیب برسونه، جذب بسیاری از مواد مغذی مهم (از جمله کلسیم، فسفر، منیزیم، آهن و پتاسیم) که برای انقباض عضلات، آرام سازی و رشد لازمه رو مسدود میکنه. همچنین باعث کاهش بیست پنج درصدی سطح تستسترون بدن میشه. خلاصه اگر بخوایم در یک کلام بگیم، به شدت برای ورزشکاران بخصوص مردان که به دنبال ساخت عضلات حجیم هستند مضر هست و توصیه می کنم تا اونجایی که میتونن مصرف مشروبات الکلی رو کاهش بدند و یا به طور کامل قطع کنند.

🔺اگر میبینین تغییری در بدنتون ایجاد نمیشه، حتما یه جای کارتون مشکل داره، این مشکل رو تو برنامه زندگیتون پیدا کنین و تغییرش بدین، در غیره این صورت همیشه درجا میزنین.‌

☝️😌تاثیرات منفی الکل روی بدن خیلی زیاده، و تو پست های بعدی بیشتر در موردش توضیح میدیم.‌

منابع📑: ‌
www.muscleforlife.com
www.bodybuilding.com

دیدگاه خود را ثبت کنید

فروشگاه پا به پا راه اندازی شد l ارسال به سراسر ایرانکلیک کن
+ +