رژیم کتوژنیک چیه؟ (رژیم پر پروتئین + کم کربوهیدرات)

سوالی که این روزها خیلی از افراد از ما می پرسند اینه که آیا رژیم کتوژنیک بگیریم؟
جواب این سوال هم سخته و هم خیلی آسون. در واقع اکثر رژیم های غذایی خاص به این شکل، خیلی به فرد و ویژگی های اون بستگی داره. یک رژیم ممکنه برای فرد و یا گروهی از افراد خیلی خوب و مناسب باشه، اما برای گروهی دیگر نامناسب و به قولی بد. پس در واقع نمیشه برای همه افراد یک نسخه پیچید و یک نوع رژیم خاص رو برای همه افراد تجویز کرد.
راستی همونطور که میدونین شما میتونین از متخصصین پا به پا رژیم غذایی دریافت کنین و سوالاتتون رو هم از ما بپرسید.
خب حالا که با کلیات قضیه آشنا شدید، بریم ببینیم رژیم کتوژنیک اصلا چی هست و بهتر باهاش آشنا بشیم.

 

💪🤗اگه میخواین بدون احساس گشنگی لاغر شین رژیم کتوژنیک بهترین راه حله👌
🤓رژیم کتون یک رژیم کم کربو و پر چربه که متخصصین تغذیه تلاش کردند در این رژیم حجم بیشتری از پروتئین رو قرار بدند و حتی المقدور از گذاشتن کربوهیدرات ها که تاثیر بسزایی در چاقی افراد دارد، جلوگیری کنند.
این رژیم قند خون و سطح انسولین را کاهش میده و سوخت و ساز بدن را از کربوهیدرات به چربی و کتون تغییر میده. این رژیم برای افرادی که دیابت نوع دو دارند هم خیلی خوبه و می تونه تا حد زیادی این افراد رو در مسیر موفقیتشون کمک کنه.

مواد غذاهایی که حاوی کربوهیدرات هستند مثل غلات، شکر، حبوبات، برنج، سیب زمینی، آبنبات، آب میوه و بسیاری از میوه ها پرهیز کنید.

مواد غذاهایی که حاوی کربوهیدرات هستند مثل غلات، شکر، حبوبات، برنج، سیب زمینی، آبنبات، آب میوه و بسیاری از میوه ها پرهیز کنید.

🧐❌در رژیم کتوژنیک چیا نخوریم؟

از مواد غذاهایی که حاوی کربوهیدرات هستند مثل غلات، شکر، حبوبات، برنج، سیب زمینی، آبنبات، آب میوه و بسیاری از میوه ها پرهیز کنید.

😋✅چیا بخوریم؟

اکثریت رژیم غذاییتون را بر پایه مواد غذایی مثل گوشت، ماهی، تخم مرغ، کره، آجیل، روغنهای سالم، آووکادو و سبزیجات کم کربو بذارید.
🔺بهترین میان وعده هایی که برای رژیم کتون مناسبه شامل تکه های گوشت، پنیر، زیتون، تخم مرغ آب پز، آجیل و شکلات تلخ میباشد.

منبع: http://www.eatingwell.com

دیدگاه خود را ثبت کنید

فروشگاه پا به پا راه اندازی شد l ارسال به سراسر ایرانکلیک کن
+ +