😄اگه دیدین مربی ورزشی یا الگوی ورزشیتون داره مثل ببر پیتزا می خوره، بهتره که فاز بد نگیرین، احتمالا در “چیت دِی” هست.

😋 “چیت‌دِی” (Cheat Day) چیه؟

“چیت‌دِی” در فارسی به معنای “روز خیانت” هست. اما این اصطلاح در ورزش و تناسب اندام به این معنی هست که شما یک روز (البته نه همیشه) فرصت بدین به خودتون که هر غذایی رو هر چقدر که دوست داشتین، بخورین (بدون اینکه به مقدار کالریش یا سالم و ناسالم بودنش توجه کنین).

چیت دی cheat day cheat meal پا به پا

“چیت‌دِی” به این معنی هست که شما یک روز (البته نه همیشه) فرصت بدین به خودتون که هر غذایی رو هر چقدر که دوست داشتین، بخورین!

“چیت‌دِی” میتونه هر روزی از هفته باشه، که معمولا افراد آخر هفته رو در نظر میگیرند. علتش هم اینه که اکثر اوقات با دوستانشون در تفریح هستن. برای همین بیشتر افراد انتخابشون آخر هفته هست.‌ ‌

😌معمولا افرادی که مدت زیادی توی رژیم های کم کالری و کم کربو هستند نیاز به “چیت‌دِی” دارند. چون ممکنه رژیم های غذایی طولانی از لحاظ روانی به افراد آسیب بزنه. پس بهتره که خودشون رو محدود نکنن و از این گزینه حتما استفاده کنن. این کار کمک می کنه که بتونن رژیم غذایی خودشون رو با علاقه بیشتری دنبال کنن.

☝️😉”چیت‌دِی”چه مزایایی برامون داره؟

به طور کلی چیت دی جزو مواردی هست که به ورزشکارا پیشنهاد میشه. باید بدونین که هیچ ایرادی نداره که توی ماه از این فرصت استفاده کنین.

به طور کلی چیت دی مزایای زیر رو داره:
– کمکتون میکنه که مدت بیشتری به برنامه رژیمی و تمریناتتون پایبند باشین.
– باعث افزایش متابولیسم (سوخت وساز بدن) میشه. در نتیجه منجر به کاهش چربی در بدن میشه.
– ولع غذاییتون رو از بین میبره و آرامش ذهنیتون رو افزایش میده. ‌

 

cheat day cheat meal چیت دی پا به پا 2

چیت میل (Cheat meal) ولع غذاییتون رو از بین میبره.

 

🤔هر چند وقت یک بار”چیت‌دِی”داشته باشیم؟

🔺اگه درصد چربی بدنتون خیلی کمه، میتونین هر دو هفته یک بار چیت دِی داشته باشین. اگه اینطور نیست، بهتره که مدت زمانش رو افزایش بدین. “چیت‌دِی” بیشتر برای بهبود روحیه ورزشکاره. پس اگر دیدین مرتب دلتون غذای های مختلف میخواد و دارین از لحاظ روحی اذیت میشین، بهتره که یک روز رو به”چیت‌دِی”اختصاص بدین (البته نه اینکه هر روز چیت دی باشه براتون!!!)😉‌ ‌

 

منبع: http://Healthline.com

دیدگاه خود را ثبت کنید

فروشگاه پا به پا راه اندازی شد l ارسال به سراسر ایرانکلیک کن
+ +