😩🤦🏽‍♂️چجوری از شر پهلوهامون خلاص شیم؟

شاید این مشکل خیلیامون باشه که میگیم همه چربی های موضعی بدنمون رفته، فقط همین یه ضره پوست و پهلوم مونده و هر کاری هم می کنم نمیره که نمیره!! وای دارم دیونه میشم چرا نمیره و آخه چیکار باید بکنم که بالاخره این چربی های پهلو هم دست از سر من بردارن؟! ☹️
و آخرشم برای اینکه خودمون رو قانع کرده باشیم و دست از تلاش برای آب کردن چربی های پهلو برداریم، با خودمون می گیم که من هر روز هزار تا تمرین شکم و هزار تا پهلو میزنم، اگه قرار بود بره تا الان رفته بود. فکر کنم مال ژنتیکه بد منه!!! 😒

حالا راه حل چیه؟

💡برای از بین رفتن پهلوها باید درصد چربی بدنتون کاهش پیدا کنه و برای رسیدن به این هدف باید این کارها رو در هفته به صورت مرتب انجام بدین:

۱) تمرینات اینتروال هفت دقیقه ای (HIT):

تحقیقات نشون داده که تمرینات اینتروال باعث افزایش سوخت و ساز بدن و چربی سوزی میشه، در ضمن شما در تمرینات اینتروال عضله سازی هم میکنین. اگر زمان کافی ندارین، از تمرینات هفت‌دقیقه ای پا‌به‌پا استفاده کنین. این تمرینات به لوازم خاصی نیاز نداره و خیلی هم پر فشار و موثره.

تمرینات اینتروال (HIT) برای آب کردن چربی های شکم و پهلو

تحقیقات نشون داده که تمرینات اینتروال باعث افزایش سوخت و ساز بدن و چربی سوزی میشه، در ضمن شما در تمرینات اینتروال عضله سازی هم میکنین.

۲) تمرینات هوازی:

سعی کنید در طول روز تمرینات هوازی داشته باشین، برای شروع میتونین از پیاده روی های سریع (مثلا پانزده دقیقه) شروع کنین و بعد زمان، سرعت و شدت تمرین رو به مرور افزایش بدین و فعالیتتون رو از پیاده روی به دویدن تبدیل کنین.

تمرینات هوازی مثل دویدن روش مناسب برای کاهش چربی های شکم و پهلو

سعی کنید در طول روز تمرینات هوازی داشته باشین، برای شروع میتونین از پیاده روی های سریع (مثلا پانزده دقیقه) شروع کنین.

۳) تغذیه مناسب و سالم:

منظور از تغذیه سالم و رژیمی این نیست که هیچ چیزی نخورین بلکه باید درست و مناسب بخورین، چرا که نخوردن باعث کاهش سوخت و ساز بدن و تخریب عضلات میشه. سعی کنید مقدار مصرف سبزیجات، پروتئین رو در برنامه روزتون زیاد کنین (در وعده های مختلف. سه وعده اصلی و سه میان وعده)، از خوردن مواد قندی، سرخ کردنی و فست فود تا اونجا که میتونین پرهیز کنین.

تغذیه سالم و مناسب برای کاهش چربی های اضافی بدن امری ضروری هست

سعی کنید مقدار مصرف سبزیجات، پروتئین رو در برنامه روزتون زیاد کنین.

🔺 یادتون باشه، شکم ورزشکار توی آشپزخونش ساخته میشه و تغذیه تا هفتاد درصد تاثیر میذاره. پس جدیش بگیرین.

منبع: https://www.runnersworld.com

دیدگاه خود را ثبت کنید

فروشگاه پا به پا راه اندازی شد l ارسال به سراسر ایرانکلیک کن
+ +