چرا آگاهانه خوردن از رژیم گرفتن موثرتره؟

 

آیا شما هم دلتون میخواد وزن کم کنید ولی حوصله رژیم گرفتن ندارید؟ بهترین برنامه غذایی برنامه ایه که استرسی وارد نکنه و به شما کمک کنه تا بهترین احساس رو داشته باشین و به بخش پایداری از سبک زندگی شما تبدیل بشه. رعایت رژیم های غذایی، نه تنها یه فرایند سخت و طاقت فرساست، بلکه می تونه منجر به بازیابی وزن و استرس اضافه برای بدن بشه. علاوه بر این، آیا رژیم های غذایی ارزشهای اخلاقی رو در مورد غذا حفظ میکنن؟ رژیم های غذایی بعضی مواد غذایی رو “خوب” و بعضی دیگه رو “بد” می دونن. اما آیا یه ماده غذایی میتونه خوب یا بد باشه؟

متخصص تغذیه، لیزا ماستلا میگه: حتی اگر بخواهید رژیم کاهش وزن بگیرید احتمال زیادی وجود داره که همه وزن از دست داده شده رو دوباره بدست بیارید، به خصوص اگه برنامه ای برای بعد از اتمام رژیم نداشته باشید.

آگاهانه-خوردن

چطور بدون رژیم گرفتن به تناسب اندام برسیم؟

چطور میتونیم سالم غذا بخوریم و به بدنمون بدون رژیم های غذایی اشتباه سوخت برسونیم؟ آیا راهی هست؟ بله حتما. ماستلا معتقده که بهترین رژیم غذایی رژیمیه که استرس رو کم کنه و رژیمیه که بتونین تا آخر عمر از اون لذت ببرید و اون چیزی نیست جز آگاهانه غذا خوردن.

آگاهانه خوردن یعنی چی؟

آگاهانه خوردن رویکردی آگاهانه به رژیم غذاییتونه. آگاهانه خوردن یعنی زندگی در لحظه فعلی و آگاهی از آنچه که می خورید. ماستلا توضیح میده: این روش، تمرین هوشیاری نسبت به آنچه می خورید و گوش دادن به بدنتونه. هرچه بیشتر با بدنتون هماهنگ بشید، بیشتر خواهید فهمید که چه چیزی ارزش خوردن داره. اما این فرآیند به زمان احتیاج داره.

آگاهانه خوردن چطور کار میکنه؟

آگاهانه خوردن با برنامه ریزی و خرید برای وعده های غذایی شروع میشه. فقط در هنگام گرسنگی غذا بخورید و از لقمه های کوچک شروع کنید و هر لقمه ای رو که میخورید سعی کنید تمام حواستون رو بکار بگیرید. روی عطر، طعم و بافت مواد غذایی تأمل کنید. شکرگزاری، جویدن آروم لقمه های کوچک و تمرکز بر روی غذا (نه تلفن یا تلویزیون یا ایمیل!) این روند رو کامل میکنه. با آگاهانه خوردن هیچ چیزی محدودیت نداره. اگه این کار رو به درستی انجام بدید، متوجه احساس خوبش خواهید شد. ماستلا توضیح میده که: این روش، استرس رو کم میکنه و این نکته بسیار مهمیه، چرا که استرس میتونه باعث افزایش وزن بشه.

آگاهانه-غذا-خوردنآیا در مورد آگاهانه غذا خوردن تاییدات علمی وجود داره؟

بله! مطالعات زیادی در مورد آگاهانه خوردن انجام شده که نشون میدن این رویکرد میتونه با کمک به کاهش وزن، کاهش استرس و حفظ سلامت بدن به طور مثبتی برای زندگی شما مفید باشه.

چرا آگاهانه خوردن یک انتخاب عالیه؟

چون بهترین روش برای غذا خوردن، سالم بودن و کنترل وزنه. این روش پایداره و تا آخر عمر ادامه داره و فراتر از مدیریت وزن به بدن شما سود میرسونه. آگاهانه خوردن به معنای تغییر در تمام طول زندگیه در حالی که رعایت رژیم های غذایی اغلب یه روش طولانیه که تنها برای نتیجه گرفتن اون رو انجام میدیم. فقط به خاطر داشته باشید که انجام این روش ممکنه مدتی طول بکشه.

آیا با این روش می تونیم وزن کم کنیم؟

ماستلا میگه: به راستی، آگاهانه خوردن راهی بسیار آهسته برای کاهش وزن زیاده. او برای هر کسی که میخواد لاغر بشه پیشنهاد میکنه تا اول با یک متخصص تغذیه مشورت کنه و بعد از رسیدن به هدف به آگاهانه خوردن روی بیاره.

آگاهانه غذا خوردن رو امتحان کنید تا نتایج این روش رو در زندگیتون ببینید و از مزایای تناسب اندام و کاهش وزن لذت ببرید.

منبع: fitonapp

دیدگاه خود را ثبت کنید

فروشگاه پا به پا راه اندازی شد l ارسال به سراسر ایرانکلیک کن
+ +