آیا موسیقی میتونه تمریناتتون رو بهبود ببخشه؟

 

وقتی آماده بیرون رفتن برای خوش گذرونی هستین، در محل کار هستین و یا آماده یه سفر جاده ای هستین موسیقی رو روشن می کنین. همچنین میتونین حین تمرین، موسیقی مورد علاقه تون رو پخش کنید. پخش موسیقی هنگام تمرین ممکنه راهی برای گذروندن زمان به نظر برسه، اما علم نشون میده که چیزهای بیشتری در این مورد وجود داره. مطالعات، تأثیر روانشناختی و فیزیولوژیکی موسیقی بر عملکرد ورزش رو بررسی کردن و مزایای زیادی رو برای اون مشخص کردن. در واقع رابطه بین موسیقی و ورزش به حدی قابل توجه است که حتی مقامات ورزشی برای جلوگیری از مزایای ناعادلانه، گوش دادن به موسیقی حین مسابقه رو منع کرده اند!

بنابراین، چه در حال افزایش انگیزه برای رفتن به باشگاه، انجام تمرین مورد علاقه تون یا رقابت با برخی از دوستانتون در یه کلاس تمرینی سرگرم کننده هستید ارزشش رو داره که آهنگ مورد علاقتون رو پخش کنید. مطالعات نشون میدن که گوش دادن به موسیقی یا آهنگ های سریع میتونه تأثیر مثبتی بر عملکرد ورزش داشته باشه.

بنابراین صدا رو بلند کنید و برای عرق کردن آماده بشید. در اینجا پنج راه وجود داره که موسیقی می تونه کیفیت تمریناتتون رو بهبود ببخشه.

آیا-موسیقی-میتونه-تمریناتتون-رو-بهبود-ببخشه؟

۵ راهی که موسیقی تمریناتتون رو بهبود میبخشه

۱. ممکنه به شما در انجام آخرین تکرار تمرینتون کمک کنه

چیزی در مورد رابطه بین موسیقی و ورزش وجود داره که به ما کمک میکنه تا آخرین کیلومتر دویدن به دویدنمون ادامه بدیم و یا آخرین تکرار تمرینمون رو انجام بدیم. علم نشون میده که تأثیرات روانشناختی موسیقی بر عملکرد ورزش باعث کاهش ۱۰ درصدی سختی فعالیت میشه. بنابراین، ممکنه موسیقی در تمرینات سخت HIIT بسیار مفید باشه!
توجه: موسیقی نباید مانع این بشه که شما صدای بدنتون رو نشنوید. این مهمه که به یاد داشته باشید که همیشه به بدنتون گوش بدید و در صورت لزوم استراحت کنید!

۲. میتونه حرکتتون رو سریعتر کنه

مطالعه ای در سال ۲۰۰۶ نشون داد که گوش دادن به موسیقی با BPM بالاتر سرعت دوندگان رو زیاد میکنه. در حالی که تمرینات قدرتی باید بر فرم و ارتباط عضلات و ذهن متمرکز بشن، گوش دادن به موسیقی شاد با تمپوهای سریعتر در حین تمرینات قلبی (دویدن، دوچرخه سواری، پیاده روی، قایقرانی، شنا) میتونه به شما کمک کنه بدون اینکه متوجه بشید سرعتتون رو زیاد کنید!
بنابراین سرعت موسیقی مناسب برای عملکرد مطلوب چیست؟ تحقیقات در مورد رابطه بین ورزش و موسیقی نشون داده اند که دامنه مطلوب بین ۱۲۰ تا ۱۶۰ ضربه در دقیقه است.

۳.به هماهنگی شما کمک میکنه

همانطور که موسیقی به شما کمک میکنه تا در هنگام رقص احساس آرامش داشته باشید، موسیقی با ضربان بالا هم میتونه مزایای مشابهی برای تمریناتتون داشته باشه. موسیقی میتونه موتور حرکتی شما رو در طول فعالیت بدنی روشن و پرقدرت نگه داره. ریتم به بدن کمک میکنه تا الگوهای حرکتی موثر رو با جریان بیشتری هدایت کنه. این امر انجام تمرینات رو آسون تر میکنه.

۴. استقامت شما رو بهبود میبخشه

برای تمرینات تکراری، موسیقی نه تنها به شما کمک میکنه سریعتر حرکت کنید، بلکه شما رو طولانی تر در حرکت  نگه میداره. همانطور که حرکات شما با ریتم آهنگ هماهنگ میشه، مصرف انرژیتون کارآمدتر میشه. یک مطالعه در سال ۲۰۰۸ اثرات مفید موسیقی و عملکرد ورزشی رو بر دوچرخه سواران نشون داد. در این تحقیق بدون تغییر میزان فعالیت، فقط گوش دادن به موسیقی مصرف اکسیژن رو تا % ۷ کاهش داد!

۵. کالری سوزی شما رو افزایش میده

بله، موسیقی به شما کمک میکنه تا کالری بیشتری بسوزونید! اثرات مفید موسیقی و عملکرد ورزشی مشابه اثرات کافئینه. گوش دادن به موزیک مورد علاقه تون در حین تمرینهما میتونه به عنوان یه انرژی زای طبیعی عمل کنه!

پس موسیقی مناسب تمرینتون رو انتخاب کنید. برنامه ریزی و مرتب کردن آهنگها برای تمرین بعدی زمانیه که تفریح شروع میشه! برای درک اثرات مفید موسیقی بر عملکرد ورزش، نوع فعالیتی رو که انجام میدید در نظر بگیرید. اگه برای سرعت میدوید؟ آهنگهای سریعتر با ضربات انرژی زا رو در نظر بگیرید. اگه با یوگا میخواید ذهنتون رو آروم کنید؟ پس موسیقی مدیتیشن رو پخش کنید که به شما کمک میکنه احساس آرامش کنید. اگه از نظر ذهنی برای کلاس HIIT آماده هستید؟ پس آهنگ هایی رو انتخاب کنید که به شما انگیزه میدن.

منبع: fitonapp

دیدگاه خود را ثبت کنید

فروشگاه پا به پا راه اندازی شد l ارسال به سراسر ایرانکلیک کن
+ +